OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.
Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vår stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag.
Vill du ha Sveriges viktigaste jobb i sommar?
Vi söker dig som har fyllt 18 år och är intresserad av att arbeta med människor och vill arbeta inom Omsorgen för funktionsnedsättning samt personlig assistans.
Vi kan erbjuda dig meningsfulla jobb och en möjlighet att göra skillnad för andra människor genom ditt arbete. Hos oss finns roliga, spännande och utvecklande jobb med goda framtidsutsikter och schyssta arbetsvillkor. Här finns trevliga kollegor och möjlighet att träffa många människor.
Arbetet inom Omsorgen för funktionsnedsättning
Inom Omsorgen för funktionsnedsättning arbetar du med personer som behöver stöd och hjälp i sin dagliga livsföring. Stödbehovet kan vara av social karaktär, medan andra har en intellektuell, psykisk eller fysisk funktionsnedsättning. Du kan arbeta inom exempelvis gruppbostad/servicebostad, korttidsvistelse/korttidstillsyn eller personlig assistans.
Kvalifikationer
För att trivas hos oss bör du ha ett genuint intresse för att arbeta med människor,
vara flexibel, ansvarsfull, lyhörd för andras behov, ha god servicekänsla och samarbetsförmåga.
Vi ser gärna att du har en pågående eller fullgjord gymnasial utbildning med inriktning på vård och omsorg, barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Vi tar även emot ansökningar från personer utan formell utbildning inom vård och omsorg.
Tidigare erfarenhet av omvårdnadsarbete är meriterande men inte ett krav.
Dokumentation är en viktig del i dina arbetsuppgifter det är därför viktigt att du behärskar svenska språket bra i både tal och skrift. Du ska därför ha minst godkända betyg i Svenska på grundläggande nivå delkurs 4 eller grundskola (Åk 9).
- För att kunna arbeta hos oss behöver du ha mobilt bank-ID
- Inom vissa verksamheter som exempelvis personlig assistans krävs B-körkort.
Vi ser gärna att du är vaccinerad mot covid-19 för att arbeta inom våra verksamheter (för närvarande betraktas de personer som har vaccinerats med minst tre (3) doser vaccin mot covid-19 som vaccinerade).
Övrig information
Betyg från utbildning och intyg från tidigare anställningar ska styrkas och bifogas vid ansökan.
Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras vid eventuell anställning. Kom ihåg att beställa hem utdrag ur belastningsregistret i god tid då detta kan ta lite tid.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi rekryterar fortlöpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.
Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!
Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.