OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelseförvaltningen söker
Semestervikarierande löneassistent
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning (vikariat) 100 % under tiden 2017-06-05 till och med 2017-08-11.
Placering
Löneassistenten är för närvarande placerad vid personalenheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är personalchefen.
Arbetsuppgifter
Som löneassistent ingår du i ett team av löneassistenter och du ansvarar tillsammans med dem för att lönerna betalas ut till kommunens anställda. Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter kring lön. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att registrera löneunderlag till vårt lönesystem HR+.
Kvalifikationskrav
Du har minst avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi. Du har B-körkort.
Meriterande
Det är meriterande att ha en högskoleutbildning inom ekonomi eller personalvetenskap. KY-utbildning som löneassistent är meriterande men inte ett krav så även tidigare erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter.
Personliga egenskaper
Som person är du serviceinriktad och trivs med att arbeta så väl administrativt som konsultativt. Arbetet förutsätter att du är noggrann, strukturerad och har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har också lätt för att samarbeta och har förmåga till att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Information lämnas av
Personalchef, Per Ljungberg, telefon 0532-170 30
Vision, Jerry Saxin, telefon 0532-173 15
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen söndagen den 16 april 2017. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom "Ansök via extern webbplats" på Platsbanken.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325