OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du laddad för ett uppdrag där du får använda din förmåga till god struktur, noggrannhet och känsla för service? Då kan du vara vår löneassistent under sommaren!
Ditt uppdrag
Som vikarierande löneassistent ingår du i ett team av löneassistenter med god erfarenhet. Tillsammans med dem arbetar du för att säkerställa att löner betalas ut till kommunens anställda. I rollen får du arbeta med olika typer av administrativa uppgifter kring lön, där registrering av löneunderlag till vårt lönesystem HR+ är en återkommande uppgift.
Vem är du?
Som person är du serviceinriktad och trivs med att arbeta så väl administrativt som konsultativt. Arbetet förutsätter att du är noggrann, strukturerad och har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har också lätt för att samarbeta och har förmåga till att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning (vikariat) 100 % under sommarperioden juni till augusti 2020. Exakt anställningsperiod överenskommes vid eventuell intervju.
Kvalifikationskrav
- Du har minst avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi.
- Att du kan tillhandahålla digital identifikation, så som BankID eller motsvarande.
Meriterande
Det är meriterande att ha en högskoleutbildning inom ekonomi eller personalvetenskap. KY-utbildning som löneassistent är meriterande, men inte ett krav. Så även tidigare erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter.
Placering
Löneassistenten är för närvarande placerad vid personalenheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Du kommer att sitta tillsammans med övriga löneassistenter på Norrtull. Närmaste chef är personalchefen.
Information lämnas av
HR Konsult, Josefine Bring telefon 0532-170 47
Vision, Paula Törnqvist, telefon 0532-777 078
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen tisdagen den 28/4 (Då vi är mitt uppe i implementering av nytt rekryteringssystem kan annonsen förlängas utifrån satt sista datum). Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Åmål vid Vänern är en av regionens äldsta städer med en vacker stadskärna från förra sekelskiftet. Staden har närmare 13 000 året-runt-boende och är ännu mer besökt under sommarperioden. Läget vid Vänern och den fina skärgården gör Åmål till en innerkuststad med ett aktivt och levande båtliv. Kultur- och evenemangsstaden Åmål bjuder även på aktiviteter som sträcker sig hela året, däribland den välbesökta Bluesfesten och bokdagar i Dalsland.
Staden har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling och med den avgiftsfria kulturskolan skapas ännu mer möjligheter för barn och ungdomar att få växa inom skapande och kreativt tänkande. Med många aktiva idrottsföreningar finns det stort utbud även för den idrottsintresserade, bland annat inom golf, fotboll, ishockey, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325