Semestervikarierande personal till Polismyndighetens reception i Växjö

Arbetsbeskrivning

Semestervikariaten som passhandläggare/receptionist och som anmälningsupptagare är båda placerade vid receptionen i stora polishuset på Sandgärdsgatan i Växjö. I receptionen arbetar ca 5 personer med att varje dag ge service till allmänheten, Sommarvikarier är en viktig del av detta arbete under sommarmånaderna.


Nu söker vi två semestervikarier till receptionen i Växjö. Observera att det är viktigt att du kan närvara under utbildningen v. 17-18. Semestervikariaten sträcker sig över sommarmånaderna juni-augusti.


Vi söker även dig som under sommarmånaderna, juni-augusti, vill arbeta som anmälningsupptagare. För detta semestervikariat gäller inte ovanstående nämnd utbildningsperiod.

ARBETSUPPGIFTER
Passhandläggare/receptionist: I receptionen är du myndighetens ansikte utåt. Där arbetar du med att ta emot besökande och ge upplysningar och service till allmänheten i olika ärenden. Huvudsaklig arbetsuppgift är att handlägga passärenden, men arbetet innebär även att ta emot anmälningar, ta emot tillståndsansökningar, hantera ansökan om vapenlicenser, registrering av hittegods och beslag, samt övriga arbetsuppgifter så som att besvara allmänhetens frågor via telefon och mail. För arbetet i receptionen är det viktigt att du har mycket god kommunikationsförmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Utöver svenska behärskar du det engelska språket, främst i tal och förståelse.


Anmälningsupptagare: Som anmälningsupptagare blir din huvudsakliga arbetsuppgift anmälningsupptagning samt övrigt förekommande arbetsuppgifter i receptionen (se ovan). Du håller även i målsägandeförhör, och är många gånger första instansen som målsägande möter. Arbetet leds av en förundersökningsledare. Semestervikariatet vänder sig till dig som är polisstuderande och har avslutat termin 3 eller 4, eller har annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Krav är att du har utbildning i RAR (polisens anmälningssystem).

KVALIFIKATIONER
Grundkrav:
• Fullständiga gymnasiebetyg/gymnasieexamen med godkända betyg i svenska och engelska.


Meriterande:
• Har du tidigare erfarenhet av arbete i reception, vid en myndighet eller inom ett serviceyrke med betydande kundkontakt, ses detta som värdefull erfarenhet.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som trivs med ett socialt och serviceinriktat arbete, och har en väl utvecklad serviceförmåga. Du ska även vara flexibel och trivas med att arbeta såväl i grupp som självständigt. Periodvis är det hög arbetsbelastning, det är därför av stor vikt att du är stresstålig och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt god servicenivå. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Engagerad, effektiv och tillgänglig är ledord för polisens verksamhet.

ÖVRIGT
Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.


Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult.


Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.


Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 3 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Schema. Arbetstiden är dagtid 08.00-16.30, förutom på måndagar då receptionen är öppen till 19.00. Sommarjobb / Säsongsanställning, upphör: 2017-08-31 .
  • Publicerat: 17 mars 2017

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024