SEM/Programmatic Specialist till DigiView // Stockholm

SEM/Programmatic Specialist till DigiView // Stockholm

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att få arbeta med roliga och smarta kunder? Är du dessutom passionerad för kundupplevelser i världsklass och drivs av mätbara digitala lösningar? DigiView växer och söker en erfaren SEM/Programmatic-specialist till vårt centrala Stockholmskontor.


- Planera, hantera och optimera annonskonton för våra nyckelkunder
- Genomföra sökords- & konkurrentanalyser
- Analysera och identifiera trender och insikter som maximerar lönsamheten utefter kundens investering
- Analysera beteendet och resultat på hemsida/app för att öka resultatet efter uppsatt målsättning
- Bygga kundanpassade dashboards för rapportering
- Utveckla nya arbetssätt, optimeringstekniker och tekniska lösningar
- Kompetensutveckla och utveckla vårt SEM-erbjudande


Din profil
- Minst tre års arbetslivserfarenhet inom SEM
- Flytande kunskap, både verbalt och skriftligt, i svenska och engelska
- Passion för digital marknadsföring, analys, utveckling och lärande Meriterande:
- Operativt och/eller strategiskt arbete med SÖK och Display
- Tidigare byråerfarenhet - Erfarenhet utav programmatic


Kompetens
Attribueringsmodeller
Display & Youtube Ads
Google Analytics, Google Tag Manager och Google Data Studio
Programmatic advertising
SEM (Google Ads, Bing och Amazon)


Intervjuer sker löpande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Double AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2021
  • Ansök senast: 13 augusti 2021

Postadress

Drottninggatan 37
GÖTEBORG, 41114

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024