OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att få arbeta med roliga och smarta kunder? Är du dessutom passionerad för kundupplevelser i världsklass och drivs av mätbara digitala lösningar? DigiView växer och söker en erfaren SEM/Programmatic-specialist till vårt centrala Stockholmskontor.
- Planera, hantera och optimera annonskonton för våra nyckelkunder
- Genomföra sökords- & konkurrentanalyser
- Analysera och identifiera trender och insikter som maximerar lönsamheten utefter kundens investering
- Analysera beteendet och resultat på hemsida/app för att öka resultatet efter uppsatt målsättning
- Bygga kundanpassade dashboards för rapportering
- Utveckla nya arbetssätt, optimeringstekniker och tekniska lösningar
- Kompetensutveckla och utveckla vårt SEM-erbjudande
Din profil
- Minst tre års arbetslivserfarenhet inom SEM
- Flytande kunskap, både verbalt och skriftligt, i svenska och engelska
- Passion för digital marknadsföring, analys, utveckling och lärande Meriterande:
- Operativt och/eller strategiskt arbete med SÖK och Display
- Tidigare byråerfarenhet - Erfarenhet utav programmatic
Kompetens
Attribueringsmodeller
Display & Youtube Ads
Google Analytics, Google Tag Manager och Google Data Studio
Programmatic advertising
SEM (Google Ads, Bing och Amazon)
Intervjuer sker löpande