Senior 2nd line tekniker

Senior 2nd line tekniker

Arbetsbeskrivning

Sökes: Erfaren IT-nörd med servicekänsla
Simplify expanderar snabbt och vi söker nu ytterligare en stjärna till vårt växande serviceteam. Den här gången söker vi en rutinerad och passionerad 2nd line-tekniker.
Vi söker dig som har hög generell kunskap inom kvalificerad IT, men om vi får välja fritt har du också extra erfarenhet från något av Simplifys största tjänsteområden, som i dag är video, mötesrumsteknik och print. Vi ser gärna att du har bakgrund från en hostingpartner och erfarenhet av brett IT-arbete – och har du en Office 365-certifiering eller vana av serveruppsättning blir vi extra glada.
Vi på Simplify sätter alltid våra kunder i första rummet, och först när kunden är nöjd är vi nöjda. Därför är det också mycket viktigt att du har god känsla för service, att du alltid är beredd att hitta en lösning och alltid gör det lilla extra för att göra kunden nöjd.
Är du dessutom ständigt nyfiken på vad som händer där ute och ser det som din självklara uppgift att alltid vara uppdaterad på det senaste inom IT och teknik – då har vi en match. Och du, vänta inte för länge med att söka. Vi växer så det knakar och vill gärna tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Maila din ansökan till rekrytering@simplify.se och bifoga CV samt personligt brev, så hör vi av oss inom kort.
Om tjänsten:
Placeringsort: Göteborg
Arbetsuppgifter, bland annat:
· Avancerade felsökningar
· Driftsättningar och installationer
· Bidra med teknisk kompetens presale, samt i kundmöten
· Förse organisationen med kunskap om relevanta nyheter och uppdateringar
· Dokumentation av kundspecifika tekniska lösningar
· Ansvar för intern och extern FAQ
· Utvärdera och godkänna nya produkter och tjänster

Krav:
Eftergymnasial utbildning med IT-inriktning eller motsvarande
Minst 3 års erfarenhet av support
Erfarenhet av komplex felsökning
Djupgående teknisk förståelse av olika IT-miljöer
Mycket goda kommunikationskunskaper på svenska och engelska, skriftligt och muntligt


Meriterande:
Bakgrund inom hosting
Specialistkunskaper inom produkter och lösningar som ryms inom Simplifys tjänsteområden
Office 365-certifikat
Kunskap och erfarenhet från serveruppsättning

Ansökan:
Skicka CV och personligt brev till rekrytering@simplify.se. Ansökningar behandlas löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Fredrik Ericsson, som nås på 031-703 06 00.


Om Simplify:
Simplify är experter på att göra det svåra enkelt. Vi hjälper företag och organisationer att driva digitalisering i stället för att prata om det, och ser äntligen hur en hel värld fått upp ögonen för den hybrida arbetsplatsen som vi arbetat med i decennier. Simplify arbetar huvudsakligen med video, mötesrumsteknik och print, och har i dag kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Helsingborg.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Simplify Göteborg AB Hovås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 17 juni 2022

Postadress

Hedtångsvägen 18
Hovås, 43653

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024