Senior Account Manager till Svensk Byggtjänst

Senior Account Manager till Svensk Byggtjänst

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som brinner för försäljning och att bygga långsiktiga och framgångsrika relationer. I rollen som Senior Account Manager kommer du att ha en oerhört viktig roll och vara den som har kontakt med våra största kunder. Har du erfarenhet av avancerad B2B-försäljning och gillar att överträffa kundernas förväntan? Då kan det här vara rollen för dig!
 
Om rollen
Som Senior Account Manager på Svensk Byggtjänst har du en nyckelroll i relationen med våra viktigaste kunder. Du arbetar nära våra målgrupper, för att förstå deras behov och utmaningar, och har en rådgivande roll där du erbjuder skräddarsydda lösningar som bidrar till kundernas framgång.

Du är ansiktet utåt för företaget och har ett nära samarbete med våra interna team, för att säkerställa att kundernas behov och förväntningar överträffas.

Några av dina arbetsuppgifter:
Bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer med fokus på kundnöjdhet.
Identifiera nya affärsmöjligheter och genomföra analyser.
Utforma och genomföra kundspecifika strategier och planer.
Genomföra kundmöten och därefter onboarda kunden samt följa upp resultatet.

Du rapporterar till chefen för Försäljning Kundservice och samarbetar tvärfunktionellt i organisationen, närmast med vår Key Account Manager, Account Manager, Produktspecialist och Partner Sales Manager.  
 
Din bakgrund
Vi ser att du har arbetat med försäljning under några år och är van vid att bygga långsiktiga, goda relationer. Du har dokumenterad erfarenhet av komplex B2B-försäljning, där du har arbetat med större kunder och konton. Kanske kommer du från fastighetssektorn eller byggbranschen? Eller så har du helt enkelt ett starkt intresse för samhällsbyggnadssektorn.

Som person tycker du att det är roligt med affärsmässiga relationer och försäljning. Du vill alltid göra det bästa för kunden, vilket visar sig genom lönsamma resultat med hög kvalitet. Du är förändringsbenägen, lösningsorienterad och kommunikativ. Du trivs med att ingå i ett team och samarbetar på ett smidigt och effektivt sätt.
 
Om Svensk Byggtjänst
Svensk Byggtjänst är Sveriges största kunskapsföretag inom samhällsbyggnadssektorn. Vi ägs av branschens ledande organisationer och jobbar varje dag mot en tydlig vision: ett hållbart samhällsbyggande i dag och för kommande generationer.

Sedan 1934 har vi samlat in, validerat, strukturerat och sålt den kunskap som behövs för att planera, konstruera, bygga och förvalta hus och anläggningar – ett arbete där hållbarhet i dag är helt centralt. Svensk Byggtjänst omsätter drygt 220 MSEK och har cirka 100 anställda.
 
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Svensk Byggtjänst med OnePartnerGroup Stockholm. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse och du kommer att ha din arbetsplats i centrala Stockholm, med möjlighet att arbeta på distans några dagar per vecka.

Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver? Då är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Josefine Blomkvist på josefine.blomkvist@onepartnergroup.se eller Christina Stenbeck på christina.stenbeck@onepartnergroup.se.

Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester för att vi ska kunna göra den bästa matchningen av kandidater.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Svensk Byggtjänst
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2024
  • Ansök senast: 13 juni 2024

Liknande jobb


Interim KAM till Pågen

30 december 2024

Key Account Manager till Nordiske medier

Key Account Manager till Nordiske medier

20 december 2024