Arbetsbeskrivning
Är du en driven redovisningsekonom som söker en ny utmaning i en snabbväxande miljö? Vi letar efter dig som vill hantera redovisning för kunds butiker och arbeta i ett engagerat team. Ta nästa steg i karriären och ansök idag!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett företag inom snabbhandel och leveranser, verksamt i sex länder i Europa – Österrike, Tjeckien, Ungern, Finland, Norge och Sverige.
Vi söker en driven person till vår kunds ekonomiteam som ska hantera redovisningen. Denna roll är perfekt för dig om du trivs med teamwork i ett socialt och glatt team och vill vara en del av q-commerce-företaget som alla pratar om.
Detta är ett konsultuppdrag på 75% på 1 år för att täcka upp under en föräldraledighet. Om alla parter är nöjda med samarbetet finns det möjlighet till förlängning.
Du erbjuds
- Flexibel policy med 3 dagar från kontor och 2 remote
- Möjligheten att arbeta i en spännande bransch samt utvecklas
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Delta i månads-, kvartals- och årsbokslut
* Utföra balansavstämningar och vara superanvändare i ADRA Balancer
* Hantera moms- och skatteinlämningar för företaget samt lönebokföring
* Samarbeta nära med Business Control och andra intressenter inom koncernredovisningen för att optimera interna processer.
* Arbeta aktivt med att analysera kassaflödet
* Utbilda och stödja våra juniora revisorer i deras roller
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
- Har flera års erfarenhet inom ekonomi, kan självständigt upprätta månadsbokslut
- Har erfarenhet av att arbeta med moms och rapporterat till Skatteverket
- Har goda kunskaper inom MS Office, speciellt Excel
- Har goda kunskaper inom svenska och engelska då det används i det dagliga arbetet. Koncernspråk är engelska
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med lager
- Tidigare erfarenhet av SAP och/eller ADRA Balancer
För att lyckas i rollen ser vi att du trivs i en snabb miljö och vågar gå längre. Vi söker någon som är proaktiv och tar initiativ. Du kan prioritera och ha ett helikopterperspektiv. Du sätter teamet före dig själv och, precis som vi, tror att det är viktigt att ha roligt på jobbet. Om du dessutom är både strukturerad och organiserad kan du vara den vi letar efter.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Vår rekryteringsprocess kommer att inkludera följande:
📞 Telefonintervju – Låt oss gå igenom grunderna!
💡 Psykometriska tester via Alva Labs – Vi använder vetenskapligt baserad metodik.
🤝 Intervju på plats – Dags att lära känna vår kund!
💼 Case-intervju – Visa vad du går för och briljera!
✔️ Referenskontroll
INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information gällande kund kommer senare i rekryteringsprocessen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231