Senior Accounts Payable Specialist

Senior Accounts Payable Specialist

Arbetsbeskrivning

Vill du aktivt medverka i vidareutvecklingen och digitaliseringen av vår leverantörsreskontra? Har du god förståelse för det löpande arbetet med leverantörsfakturor och vill du förena eget operativt leverantörsreskontraarbete med utvecklingsprojekt, arbetsledning och utbildning? Gillar du även att arbeta i en internationell miljö? Då är du rätt person för oss!

Arbetsuppgifter
I rollen som Senior Accounts Payable Specialist är du en viktig kugge såväl i det lokala Finance teamet som mot övriga bolag inom koncernen. Du har en fot i dagligt operativt arbete med leverantörsreskontra för de svenska bolagen och den andra foten inom utveckling, utbildning, projektarbete och arbetsledning. Du kommer att leda arbetet med att effektivisera och automatisera hanteringen av leverantörsfakturor och vara koncernens superuser för leverantörsreskontra-modulen i Monitor, leverantörsfakturahanteringssystemet WEB EFH samt scanningsverktyget CrossState.

Tjänsten ställer krav på att vara en vass användare av våra system, där du från tid till annan även genomför utbildning för användare inom koncernen, både i Sverige och utomlands.

Rollen innebär såväl stort detaljfokus som en förmåga att lyfta blicken och sätta sig in i användarnas behov. I samband med uppgraderingsprojekt och utbildningar kan resor såväl inom Sverige samt till våra utländska bolag förekomma.

Du leder det dagliga arbetet inom den svenska leverantörsreskontragruppen med tre medarbetare.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Västerås. Du har ett nära samarbete med och rapporterar till vår koncernredovisningschef.

Din profil/kompetens
För att lyckas i rollen tror vi att du har flerårig erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor på ett tillverkande företag och har god förståelse för processer och system kring detta. Du kanske även har erfarenhet av godsmottag och inköp. Du är genuint intresserad av att arbeta med system och förbättringar inom ditt område och tycker om att dela med dig av dina kunskaper till olika delar av organisationen. Det är meriterande om du tidigare varit med i projekt gällande systemuppgradering samt arbetat med leverantörsreskontramodulen i ett modernt affärssystem med digitala och automatiserade flöden.

Du behöver vara en god kommunikatör och ha ett genuint intresse av att förstå alla angränsande delar av verksamheten för att uppnå bästa resultat.

Vi jobbar i en internationell miljö och du måste känna dig bekväm med att kommunicera obehindrat både på engelska och svenska i såväl tal som skrift. Erfarenhet av affärssystemet Monitor, fakturahanteringssystemet Web EFH och scanningsverktyget CrossState är meriterande, men inte ett krav.

Som person tror vi att du gillar att arbeta i team samtidigt som du är prestigelös, självgående, lösningsorienterad, ödmjuk, drivande, flexibel och motiveras av förändringsarbete.

Om AQ Group
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 3 december 2021. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Maria Junkrans via e-post: Maria.Junkrans@aqg.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AQ Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2021
  • Ansök senast: 1 maj 2022

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

4 november 2024

Ekonomiassistent

1 november 2024