OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett internationellt företag som tillverkar och utvecklar världsledande produkter?
Om företaget
CCI Valve Technology AB ingår i den engelska koncernen IMI. Vi är ett världensledande företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför ångkonditionerings- och högtrycks-vattenventiler, kyldysor samt hydrauliska/pneumatiska ställdonssystem för krävande applikationer inom kraft- och processindustrin. Verksamheten i Säffle har varit under förändring under några år, men vi är nu sedan drygt ett år tillbaka etablerade i nyrenoverade lokaler i Säffle. Verksamheten är nu till största delen utformad som ett teknologicenter som erbjuder avancerat tekniskt stöd till övriga enheter inom koncernen. Läs mer om oss på www.imi-critical.com
Vår nuvarande senior accuntant/HR går snart i pension och vi söker därför en efterträdare! I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som senior accountant/HR är en utveckling av vår administrativa avdelning med huvudinriktning att stödja övriga funktioner med kvalificerad rådgivning när det gäller finans och HR- relaterade frågor inklusive lön. Huvuddelen av finansavdelningen finns på vår systerfabrik i Tjeckien, där du blir deras förlängda arm i Sverige.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som Senior Accountant/HR.
- Momsrapportering.
- Avstämningar och periodiseringar.
- Kontaktperson med svenska revisorer
- Årsbokslut och årsredovisning på svenska
- Skatteredovisning och avstämning av skattekonto
- Inkomstdeklarationer.
- Stöttaorganisationen i personalrelaterade frågor
- Vara kontaktperson mot centrala funktioner (ekonomi och HR)
- Handha fackliga relationer
- Lön och löneutbetalning
- Hantera personalens pensioner etc
- Övriga arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomi/HR avdelning.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Tjänsten som senior accountant/HR kräver att du har minst en högskoleutbildning inom ekonomi. Du har även minst 4 års arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete med inriktning mot skatter, moms och övriga förekommande lagar och regler. Vi ser även med fördel på om du tidigare arbetat med någon form av personalarbete. Då koncernspråket är engelska är det helt avgörande att du kommunicerar det flytande i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och med
god analytisk förmåga. Du har ett serviceinriktat sätt, är flexibel samt van vid att prioritera och hålla
ordning och reda.
Information och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tar emot din ansökan via www.wikan.se. Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 11 juli.
Tillsättning sker snarast möjligt efter överenskommelse.
Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Peter Bråby på telefon 072-99 33 411.
Välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591