OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I den här spännande rollen kommer du ingå i ett projekt där du kommer att vara ansvarig för att leda en administrativ avdelning hos vår kund. Syftet med uppdraget är att försäkra hjälp samt leverans av både administrativa samt ekonomiska tjänster till kundens moderbolag med dotterbolaget. Kunden arbetar inom transportbranschen.
Arbetsuppgifter
Du kommer att försäkra den löpande driften av Ekonomi- och administrationsstaben genom att utföra följande arbetsuppgifter:
• Vägledning till företagsledning
• Handledning i bolagsförsäljningsfrågor
• Agera som sekreterare i styrelserna
• Intern kontroll samt styrning
• Utföra utredningar av bokslut, budget, uppföljning samt rådgivning till företagsledning
• Hantera arkiv samt dokument
• Säkerställa krav
• Ha personalrelaterade möten
• Rådgivning i bolagsavvecklingsfrågor
• Avtals- samt bolagsjuridik
Krav
Vi vill gärna att du som söker rollen har erfarenhet inom följande områden:
• Ekonomistyrning på ledningsnivå
• Arbete inom en kommunal verksamhet
• Styrelsearbete
• IT-frågor på ledningsnivå
• Försäljning eller avveckling av aktiebolag utifrån strategiskt arbete
• Driva projekt
• Minst 10 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller uppdrag
Tillträde och ansökan
Start: 2024-01-01
Slut: 2024-12-31. Möjlighet till 12 månaders förlängning
Sista ansökningsdagen: 2023-11-07
Ort: Göteborg. Möjlighet till hybridarbete
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare