OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för lönefrågor och vill ha en spännande ny utmaning? Som Senior Löneadministratör på Stena Lines HR-avdelning kommer du arbeta operativt inom vårt löneteam, du kommer att bidra med proaktivt, dagligt stöd till vår organisation, där du tillsammans med dina kollegor säkerställer en korrekt löneprocess. Du kommer även vara en viktig resurs för utvecklingen av våra lönerelaterade projekt.
Några ansvarsområden:
- Ansvara för löneadministration, processer och system tillsammans med dina kollegor.
- Utvärdera lönefunktionen, föreslå förbättringar och vara drivande vid implementering av förändringar.
- Utveckla planer och mål, delta i tvärfunktionella projekt och affärsinitiativ för att förbättra organisationens operativa prestationsförmåga.
Vad vi kan erbjuda dig
På Stena Line har vi en vision om att allt hänger ihop. Genom att sammanföra människor och varor möjliggör vi tillväxt för både företag och samhället. Vi befinner oss just nu på en spännande resa som drivs av teknik och nya digitala vanor, vilket utvecklar vår verksamhet och skapar värde för våra kunder.
Stena Lines HR avdelning utgör en viktig del av denna digitala resa, där vi nu söker efter vår nästa löneadministratör som vill bli en del av vårt team. Vi är ett sammansvetsat gäng som har roligt tillsammans på jobbet.
Vem är du?
Hos oss på Stena Line är din personlighet lika viktig som din kompetens. Eftersom du kommer vara ansvarig för hela löneprocessen tror vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt med löneadministration och känner dig trygg i din roll. Du är van vid att läsa och förstå kollektivavtal.
Vi tror även att du är en serviceinriktad, engagerad och kommunikativ person som tycker om att arbeta med människor och siffror. I ditt arbete är du strukturerad och kvalitetsmedveten vilket innebär att du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har en förmåga att se samband och konsekvenser och trivs när du har många saker igång samtidigt. Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, är det också viktigt att du har förmågan att skapa goda relationer med din omgivning.
Dina måsten:
- Tidigare arbetserfarenhet inom löneadministration.
- Eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande.
- God kunskap och förståelse för kollektivavtal.
- Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning, med 6 månader provanställning, med placering på vårt huvudkontor i Göteborg. Tillträdesdatum kan diskuteras. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, men dock senast 28 augusti, 2022. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi har kollektivavtal med bland annat Unionen som du kan kontakta för mer information.
Om du har några frågor angående tjänsten får du gärna kontakta Maria Bennelind, Manager HR Shared Services på maria.bennelind@stenaline.com eller har du frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Hanna Gustavsson, Talent Acquisition Partner, hanna.gustavsson@stenaline.com.
Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om Stena Line
Som ledaren inom hållbar sjöfart har Stena Line Europas största linjenätverk och fokuserar på transport av både passagerare och frakt. Vi är redan över 4300 medarbetare över hela Skandinavien, runt om i Storbritannien och Baltikum och det är tillsammans vi skapar vår framgång. Resan börjar med oss!
Att arbeta på Stena Line är synonymt med en säker arbetsplats och en bra balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att vi arbetar för att upprätthålla och utveckla en arbetsmiljö som är hållbar, fri från trakasserier och som ger lika möjligheter till alla. Vi tror på jämlikhet, mångfald och inkludering – och välkomnar alla sökande.
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40