OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att få ett spännande och varierade uppdrag som administratör. Bland arbetsuppgifterna inom tjänsten finns utöver diarieföring och registrering av ansökningar/anmälningar/förändringar gällande elcertifikat också ansvar för kontroll och återkallanden samt utskick av kompletteringar av fullmakter. I rollen kommer du också hantera ansökningar för mottagande av e-tjänst för elcertifikatsystem, registrering av nyinkomna intressenter samt uppdatering i intressentregistret. Om du tycker att det här låter lockande och som din nästa utmaning sök tjänsten redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I rollen som administratör arbetar du i huvudsak med elcertifikat i arbetsuppgifterna ingår bland annat: diarieföring och registrering av alla typer av ansökningar/anmälningar/förändringar gällande elcertifikat och ursprungsgarantier som inkommer via e-tjänster, post samt mejl. Vidare, diarieföring, kontroll och återkallande samt utskick av kompletteringar av fullmakter som inkommer via post, mejl samt i säkerhetsadministration.
Du hanterar även ansökningar för erhållande av e-tjänst för elcertifikatsystemet via säkerhetsadministration för privatpersoner, ombud och företag. Registrering av nyinkomna intressenter samt uppdatering av intressenter i Intressentregistret.
Du ger stöd till handläggare samt intressenter som rör ovan nämnd hantering och du avslutar även digitala ärenden i ärendehanteringssystemet. samt mejl. Vidare, diarieföring, kontroll och återkallande samt utskick av kompletteringar av fullmakter som inkommer via post, mejl samt i säkerhetsadministration.
Du hanterar även ansökningar för erhållande av e-tjänst för elcertifikatsystemet via säkerhetsadministration för privatpersoner, ombud och företag. Registrering av nyinkomna intressenter samt uppdatering av intressenter i Intressentregistret.
Du ger stöd till handläggare samt intressenter som rör ovan nämnd hantering och du avslutar även digitala ärenden i ärendehanteringssystemet.
Du behöver ha möjlighet att arbeta på annan plats än på kundens kontor så länge restriktioner råder avseende pandemi.
Arbetstider
Heltid, med start i juni och ett år framåt. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00.
Kvalifikationer
För det här uppdraget behöver du besitta nedan kompetenskrav:
gymnasium eller likvärdig utbildning
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent eller liknande
mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Kunna arbeta självständigt
Följande kompetens betraktas som meriterande:
erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet.
erfarenhet av arbetat i dokument- och ärendehanteringssystem
erfarenhet av arbete med registratursfrågor
erfarenhet av ärendehanteringssystem
erfarenhet av att arbeta med e-tjänst för elcertifikat
erfarenhet av kreditupplysningstjänst Creditsafe eller liknande.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-05-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Sanna Ullbrand, Konsultchef , sanna.ullbrand@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044