Senior administratör till globalt bolag!

Senior administratör till globalt bolag!

Arbetsbeskrivning

Är du en person som tycker om att vara spindeln i nätet och har tidigare erfarenhet av en roll som administratör? Vill du vara en del av ett globalt företag och få chansen till personlig utveckling?
Då är det dig vi söker till detta uppdrag!

Om företaget
Vår kund är en världsledande tillverkare av utomhusprodukter som motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och en världsledare inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna.

Arbetsuppgifter
Program PMO/Change Support driver de administrativa uppgifterna för båda strömmarna i det centrala PLM (NextGenPLM) programmet. Du kommer rapportera till programmets Change Management-ledare, såväl som PMO-ledaren i varje streams individuella uppgifter. Huvudmålet är att säkerställa ett effektivt och strukturerat samarbete i alla administrativa uppgifter mellan de två strömmarna. Rollen är till 100 % dedikerad till NextGen PLM-programmet

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

- Stöd i den veckovisa kvalitetssäkringen av programmet genom PMO, uppföljning av leveranser med olika teamledare
- Upprätthålla strukturen och effektiviteten i Teams-kanaler och dokumenthantering
- Med hjälp och stöd av kommunikationschefen driva PLM-teamets interna kommunikationskanal
- Stöd i administrativa uppgifter i Change-teamet, stödjer både de centrala och lokala ledarna vid behov
- Allmänna administrativa uppgifter som att organisera och schemalägga möten och evenemang, anteckna mötesprotokoll, förbereda dokument och power points för båda teamen

Din profil
För att passa in i yrkesrollen har du tidigare erfarenhet från att jobba med komplexa administrativa uppgifter, gärna i en internationell organisation. Du tar dig an utmaningar med en positiv attityd och är en fena på att lösa problem.

Skallkrav
- Tidigare erfarenhet av komplexa administrativa uppgifter
- Talar och skriver obehindrat på engelska
- Kunskap inom Microsoft PowerPoint och Excel

Meriterande
- Relevant utbildning som t.ex. business management
- Erfarenhet av PMO
- PROSCI-certifikat

Om oss
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i männi-skors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sve-rige samt i Oslo.

Denna tjänst pågår under 1 års tid och du är anställd via Framtiden under hela perioden.

Villkor
- Placering: Jonsered
- Omfattning: Heltid, en tjänst på 1 år
- Start: Efter sommaren

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2023
  • Ansök senast: 25 september 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024