OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Logica Presentation Till Logica söker vi dig som stimuleras av och har förmågan att ta ett helhetsansvar och självständigt driva och leda större kvalificerade affärsprojekt inom oursourcing och IT-infrastruktur. Arbetsuppgifter Som affärsprojektledare är du huvudansvarig för att driva och leda större komplexa affärer. Du ansvarar för att driva outsourcingaffärer hos både nya och befintliga kunder och är totalansvarig för att driva och leda affärsprocessen framåt genom förståelse för vad kund efterfrågar. Du sätter ihop ett kundteam och skapar ett erbjudande där målsättningen är att det ska överträffa kundens förväntningar utifrån Logicas tjänster och koncept. Kundkontakten sker med VD, företagsledning och divisionsledning. Som affärsprojektledare har du ett övergripande ansvar för affärsprojektteamet och dess styrgrupp. Affärsprocessen inom outsourcing består av olika faser som leder till att avtal tecknas med kund. Du ansvarar för affären tills det att avtalet tecknats. Därefter överlämnas kund och affär till en kundansvarig. Utbildning/erfarenhet För att lyckas i denna roll krävs det att du har minst tio års erfarenhet av både IT-branschen och av komplex tjänsteförsäljning. Dessutom är det positivt om du har ledarerfarenhet. Du har helst akademisk bakgrund, gärna civilingenjör/-ekonom med inriktning på industriell ekonomi. Det är meriterande om du även har studerat juridik. Vidare måste du ha utmärkta kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl i tal som i skrift. Det är ett krav att du har en god övergripande teknisk förståelse för att kunna arbeta aktivt tillsammans med lösningsarkitekter i framtagandet av den lösning som ska offereras. Du måste kunna påvisa goda resultat i affärssammanhang inklusive förhandlingar som ställer krav på relationsbyggande med kunder i ledningsposition och genomförande av komplex försäljning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För denna tjänst krävs att du är analytisk, har förmågan att både se till helheten och samtidigt kunna gå ner på detaljnivå. Du ska ta ansvar för hela offertframställningen, leda kundpresentationer och påföljande förhandling och kontraktsarbete. Stor vikt läggs vid förmågan att bygga goda relationer både internt och med kund. Vidare är du strukturerad, har ett gott ordningssinne och både viljan och förmågan att ständigt leverera med mycket hög kvalitet. Urval och intervjuer kommer att ske från och med vecka 5. Företagsbeskrivning Logica, som i Sverige tidigare hette WM-data, är ett ledande internationellt IT-tjänsteföretag med 39 000 medarbetare i 36 länder. Logica erbjuder verksamhetsinriktade konsulttjänster, integration och outsourcing av IT- och affärsprocesser. I Sverige har Logica cirka 5 500 medarbetare på 41 orter över hela landet. De är ett av Sveriges allra största IT-tjänsteföretag och erbjuder både branschspecifika och branschövergripande tjänster och lösningar inom hela IT-området. Välkommen att läsa vidare på www.logica.se. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hagman
+46 8 6710162
Kristina Fridensköld
Tobias Lindblom
Carl Werner