OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Team Olivia är ett av Sveriges ledande omsorgsföretag med tjänster inom personlig assistans, LSS och individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Vi finns nära våra kunder på över 200 platser i Sverige, Norge och Danmark. Våra cirka 13 000 medarbetare arbetar för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag.
Inom Affärsområdet Omsorg (LSS och individ & familj) i Sverige erbjuder vi olika boendeformer som ger omsorg, vård och/eller behandling till både ungdomar, vuxna och äldre. Affärsområde består idag av fyra marknadsområden och totalt 20 bolag runt om i landet samt en central stödorganisation.
Beskrivning av tjänsten
Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst där du tillsammans med kollegorna i affärsutvecklingsteamet får bidrar till att utveckla framtidens omsorg. Du kommer ansvara för upphandlingsprojekt och ha en drivande funktion där du kommer driva alla moment i upphandlingens genomförande- från marknadsanalys till färdiga skrifter. Du kommer att driva det löpande utvecklingsarbetet av arbetssätt så att vi uppnår både effektivitet, kvalitet och affärsmässighet i vårt gemensamma anbudsarbete. Du kommer också delta/driva andra affärsutvecklingsprojekt, integration och analyser inom affärsområdet.
För att lyckas i rollen tror vi att du arbetat ett par år med någon form av anbud och utvecklingsarbete.
Du är strukturerad, har en god administrativ förmåga och är driven. Du skapar vinnande anbudsmaterial och formulerar anbuden i en sann bild. Du får ihop hela anbudsprocessen på ett effektivt och affärsmässigt sätt.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning med lämplig inriktning.
Praktisk erfarenhet av upphandlingsarbetet inom tjänsteproduktion.
Meriterande:
Erfarenhet av arbete inom LSS (lagen om stöd och service) och SoL (Socialtjänstlagen)
För att trivas i rollen är du driven, kreativ och orädd. Du tar gärna på dig nya utmaningar och genomför dem på ett engagerat sätt. Du arbetar självständigt med projekt framåt. Du har ett flexibelt förhållningssätt när förutsättningarna ändras, i perioder är det intensivt med deadlines och högt tempo. Vidare trivs du med att arbeta såväl självständigt som i grupp och kommunicerar väl med kollegor och kunder som har olika bakgrund och kompetenser.
För att lyckas i rollen har du en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal, skrift på svenska och en god administrativ kvalitet.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och lämplighet. Resor kan förekomma i tjänsten.