Senior AP/AR Specialist till AW Group Finance i Linköping

Senior AP/AR Specialist till AW Group Finance i Linköping

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att förbättra och effektivisera rutiner och processer? Har du flerårig erfarenhet av att administrera leverantörs- och kundreskontra och lockas av att arbeta i en internationell miljö? Då kan den här rollen vara intressant för dig!

OM TJÄNSTEN
AW Group fortsätter att växa och behöver därför rekrytera en Senior AP/AR Specialist till sitt Finance team. AW Group består av fyra olika varumärken som tillsammans jobbar för att locka fram den tillväxtpotential som finns hos människor och företag. Idag är AW Group verksamma i sex länder med över 1000 medarbetare. AW Group erbjuder en entreprenöriell, öppen och utvecklande miljö där du får chansen att utvecklas i en bred roll som stödjer alla marknader och varumärken inom organisationen.

AW Group Finance har sitt kontor i Linköping med ca 40 medarbetare och de är i en spännande fas som innebär ett aktivt arbete med effektivisering och digitalisering av gruppens ekonomiprocesser. 2021 implementerades Workday - ett nytt ekonomisystem för hela koncernen och under året när ekonomifunktionen centraliserades slogs de två reskontrorna ihop till Team AP/AR.

Team AP/AR är ett av de större teamen hos AW Group Finance och de hanterar kund- och leverantörsfakturor för ca 35 bolag i sex länder. Teamet är nu i färd med att börja arbeta mer systematiskt med process- och systemutveckling för reskontrorna, vilket handlar om effektivisering via automatisering och på sikt även titta på olika AI- lösningar.

Så här beskriver en medarbetare i team AP/AR varför hen trivs så bra: "Att tillsammans med ett tight team leverera service i världsklass till både våra kunder och kollegor i organisationen är så tillfredsställande. Vi arbetar dagligen med att effektivisera och förbättra våra processer så att vi kan leverera fakturor till kunderna på ett så proffsigt sätt som möjligt. Det roligaste i mitt arbete är att vi alltid har möjlighet att utvecklas och möjlighet att ta sig an nya arbetsuppgifter. Det är väldigt varierande arbete där den ena dagen sällan är den andra lik. Utöver detta har vi en väldigt trevlig arbetsplats med omtänksamma och positiva kollegor!"

ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar självständigt med hela processen för hanteringen av leverantörs- och kundfakturor. Du sköter den löpande administrationen kring flödet och ser till att fakturor skickas ut. Du kommer till exempel att:


* Vara med och driva utveckling av både processer och rutiner för både AP och AR
* Hantera flödet av och skicka leverantörs- och kundfakturor
* Ge förstklassig support till interna kollegor


VI SÖKER DIG SOM
- Flerårig erfarenhet av hantering av leverantörs- och kundfakturor eller liknande ekonomiuppgifter
- Erfarenhet av att arbeta med service och med många kontaktytor
- En avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomiinriktning
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift då du har mycket kontakt internt och externt på båda språken

Det är meriterande om du tidigare har:


* Erfarenhet av systemet Workday och/eller Basware
* Erfarenhet av att driva process- och systemutveckling kopplat till kund- och leverantörsreskontra
* Arbetat i ett internationellt sammanhang


För att lyckas i rollen är det viktigt att du drivs av att förbättra och effektivisera rutiner och processer. Ditt arbetssätt kännetecknas av att du är ansvarstagande, problemlösande och gillar att samarbeta. Du motiveras av att ge förstklassig service och hjälpa kollegor. Då du kommer att arbeta med leverantörs- och kundfakturorna är det viktigt att du är strukturerad och trivs med administrativt arbete. Eftersom tempot ofta är högt är det viktigt att du dig trivs och kan utvecklas i en sådan miljö.

Övrig information

Rekryteringsprocessen hanteras av AW Executive Search och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av vår konsult Anne Boberg, anne.boberg@awexecutivesearch.se. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AW Group består av flera olika verksamheter med ett gemensamt mål, att hjälpa människor och företag att växa. Den största delen av verksamheten är fortfarande uthyrning av personal samt rekrytering inom Academic Work-koncernen. Vi är stolta över vad vi har uppnått hittills men är fortfarande bara i början på vår resa. Vill du veta mer om hur det är att arbeta på AW Group? Läs mer här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2022
  • Ansök senast: 12 augusti 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024