Senior AR Accountant sökes till stort internationellt bolag

Senior AR Accountant sökes till stort internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Vill du fortsätta din utveckling inom rollen som ekonom och är redo för nästa kliv i yrkeslivet? Är du ansvarstagande och självgående i kombination med att ha en god kommunikativ förmåga? Då kanske du är rätt person för vår kund - skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en Senior Account Receivable Accountant till kund. Vår kund är en ledande global leverantör av plattformar som hjälper andra kunder att förstå sina utmaningar, möjligheter och drivkrafter – allt för att ge dem rätt förutsättningar för att fatta kloka beslut. De omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut inom företag och organisationer i hela Europa. Det är ett globalt företag med ca 2100 medarbetare i 19 länder med cirka 550st medarbetare i Stockholm.

Som ekonom inom kundreskontra kommer du tillsammans med tre kollegor utgöra Account Receivable avdelningen. Du kommer vara ansvarig för fakturering och avstämningar av kundreskontra i månadsbokslut för tre enheter. Företaget har precis implementerat ett nytt system som kommer gå live i närtid. Således kommer du ha en viktig och avgörande roll när företaget nu förändrar sitt arbetssätt i och med nytt system. Är du en person med bred systemvana och förståelse för redovisning och tekniska flöden i faktureringsprocessen ges du här möjligheten att fortsätta utvecklas, i ett stort globalt företag. Visst låter det spännande! Tjänsten avser sex månader med, mycket goda chanser till förlängning och fortsatt anställning hos kunden.

Du erbjuds
- Möjlighet att få inblick i ett ledande globalt företag
- Omges av engagerade och kompetenta kollegor
- En engagerad konsultchef som kommer vara din karriärspartner
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för för fakturering och avstämningar av kundreskontra i månadsbokslut för 3 enheter
* Fakturering med avstämningar mellan system
* Intercompany-transaktioner (RIP)
* Avstämningar av BS-konton
* Hantering av kundärenden i Salesforce
* Aktivt deltagande i det kommande projektet att flytta faktureringen till nytt system och på andra sätt driva effektivitet genom nya arbetssätt


VI SÖKER DIG SOM
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning
- Minst 3 års erfarenhet av rollen som ekonom med fokus på kundreskontra
- Erfarenhet av att arbeta inom en internationell koncern/bolag
- En vana att arbeta i stora bolag med stora volymer av transaktioner och fakturor
- Mycket god systemvana
- Mycket god kunskap om faktureringsregler i Sverige
- Flytande kunskaper inom engelska och svenska, både skriftligt och muntligt, eftersom dessa språk används i rollen dagligen

Det är meriterande om du har
- Varit aktivt deltagande under ett systembyte
- Van att driva effektivt arbete för att hitta nya arbetssätt
- Goda kunskaper inom Workday
- Goda kunskaper inom Salesforce

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi söker dig som är resultatorienterad och en problemlösare. Du är självgående och driver dig själv och ditt arbete framåt, du tar stort ansvar för dina arbetsområden. Dessutom är du både kvalitets- och affärsorienterad. Dessutom är du en sann teamspelare som inte tvekar att hjälpa en kollega när det behövs.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2024
  • Ansök senast: 8 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 september 2024

Redovisningsekonom till Agio

25 september 2024

Redovisningsekonom

25 september 2024

Ekonomiassistent

25 september 2024