Senior assistent

Senior assistent

Arbetsbeskrivning

Senior assistent


Lockas du av att jobba med omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter i en kvalificerad administrativ roll?

Vi söker en senior assistent som har kompetens och erfarenhet av att stötta chefer i ledningsfunktion inom statlig verksamhet. Hos oss gör du samhällsnytta. Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens betalningar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt.

Riksgälden erbjuder en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras.

Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet genomgående, samtidigt som en sund balans mellan privatliv och arbetsliv uppmuntras.

Du kommer att tillhöra Stödenheten på avdelningen Styrning och verksamhetsstöd. Stödenheten består förnärvarande av 14 medarbetare med olika roller.

Vi erbjuder dig

I rollen som senior assistent kommer du att vara ett administrativt stöd till chefer. Du bidrar till en bra ledningsfunktion genom att strukturera, driva och till stor del samordna arbetet i en bred roll.

I tjänsten ingår bland annat att: ansvara för kvalificerad administration – utveckla bra strukturer och bidra med effektiviseringsåtgärder, att ansvara för mötesplanering, både interna och externa möten, planera och förbereda konferenser, hantera och samordna kontakter såväl internt som externt, vara ett stöd vid fakturahantering, hantera resebeställningar/bokningar, diarieföra handlingar, vara ett stöd för cheferna för att säkerställa en bra introduktion för nyanställda samt bistå i rekryteringsadministration.

Din profil

Vi söker dig som har:


• en formell utbildning som vi bedömer relevant för tjänsten eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• en gedigen erfarenhet av kvalificerade assistentuppdrag för chefer i ledningsfunktion inom statlig verksamhet
• erfarenhet av att hantera normalt förekommande programvara i Windowsmiljö som till exempel MS Office, Adobe, Excel med flera
• vana vid att skriva texter och strukturera information i protokoll etc.
• skrivvana och behärskar god svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av granskning och kontering av fakturor, gärna i Visma Proceedo
• erfarenhet av ärendehanteringssystemet Evolution alternativt annat ärendehanteringssystem

Som person

För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, organiserad, strukturerad och ha förmåga att samordna arbete för att skapa ett väl fungerande ledningsstöd parallellt på fler avdelningar. Du har hög integritet, ett personligt driv och ett starkt engagemang för att leverera ett högkvalitativt administrativt stöd. Du är van att arbeta självständigt och samarbetar bra med andra, då du har en god social och kommunikativ förmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrig information

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap är därför ett krav. Registerkontroll och säkerhetsprövning kommer att genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Välkommen att ansöka med CV och personligt brev via www.riksgalden.se/jobb, senast den 7 november 2021. Ange referens 2021/878. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Palm, chef för Stödenheten, jessica.palm @riksgalden.se eller 08-613 45 82 alternativt HR partner Gunilla Perméus, 08-613 46 85. Fackliga representanter är Ellen Karlberg, Saco-S och Ricard Lalander, ST-Riksgälden som nås via växeln: 08-613 45 00.

 

 


Om Riksgälden
Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Vårt kontor finns i centrala Stockholm och vi är drygt 220 anställda. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara. För mer information se riksgalden.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Norström, Upplåningschef
0705485299
Jörgen Eklund, Kommunikationschef
08 613 45 95
Eva Cassel, Avdelningschef
08-613 47 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksgälden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 13
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 13
Stockholm, 10374

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024