Senior Assistent till kommersiell direktör inköp

Senior Assistent till kommersiell direktör inköp

Arbetsbeskrivning

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Kommersiella avdelningen hos oss på Lidl innefattar många olika områden inom både inköp och marknad och kommunikation. Kort sagt en avdelning med stor bredd och mycket kontakt och samarbete med andra verksamhetsområden. Som Senior Assistent till den kommersielle direktören kommer du arbeta i en ansvarsfull roll med varierande och kvalificerade uppgifter. Som ”högra hand” till Robert, vår kommersielle direktör, arbetar du nära ledningen och ges möjlighet att få insyn och kunskap inom många olika områden. Du kommer att supportera vid möten genom att förbereda underlag, föra anteckningar och göra olika sammanställningar. Det kommer också i rollen handla om att hantera och analysera stora mängder data och skapa rapporter och presentationer för både internt och externt bruk. Ingen dag är den andra lik och det krävs en stor förmåga i att kunna pendla mellan att vara allt från kreativ till analytisk. En dag på arbetet kan innebära att du växlar mellan arbetsuppgifter där du skapar en riktigt bra Powerpoint-presentation, deltar på möten där kanske strategi står på agendan, för att sedan dyka in i olika analyser av siffor med hjälp av Excel.
Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning i grunden, inom relevant område. Du är van vid och trivs i en roll med mycket eget ansvar och där du är självgående i ditt sätt att arbeta. För rollen krävs att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel och PowerPoint. För att passa i denna roll är du serviceinriktad, prestigelös och har en förmåga att ta dig an arbetsuppgifter på ett lugnt och metodiskt sätt även i situationer där det är mycket på gång. Du behöver vara både analytisk och noggrann samt driven och resultatinriktad i ditt sätt att arbeta. Du har en god kommunikationsförmåga och har utmärkta språkkunskaper i såväl, svenska, engelska och tyska, både i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.


Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna till och med år 2020 då vi flyttar till Barkarby.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 2020-05-27 Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2020
  • Ansök senast: 27 maj 2020

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Sway Process

Sway Process

30 december 2024