OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av att arbeta med valutaaffärer och betalflöden, och söker en spännande utmaning inom en välkänd storbank? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
SJR söker nu för kunds räkning en senior backoffice-medarbetare, som kommer att arbeta i det dagliga flödet inom valutaaffärer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta
- Administration av nya affärer
- Bekräftelsematchningar
- Avstämning av förfall mot kund
- Daglig kontakt med valutahandlare och nostro
- Avstämning av interna konton
- Upplägg av nya kunder
- Hantering av SSI:er
Vår kund är en välkänd storbank, och du kommer att sitta i inbjudande lokaler i centrala Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag via SJR, med start omgående och som pågår fram till 2021-04-30.
Vem söker vi?
Vi tror att du har några års erfarenhet av arbete inom bank eller finansiellt institut, samt att du har arbetat med betalflöden och/eller Swift.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Som person ser vi att du är en vetgirig, noggrann och ansvarsfull problemlösare. Du drivs av att effektivisera och förbättra rutiner och processer, och du arbetar gärna såväl självständigt som i team.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-04-03.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Backoffice-medarbetare
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88