OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad och trivs med administrativa uppgifter i en varierande roll där du även hanterar kundkontakter? Har du tidigare erfarenhet av att ha arbetat inom teknisk industri med servicekontrakt till utrustning? Har du erfarenhet av orderhantering, logistik och SAP? Då kanske detta är en tjänst för dig! Vi söker nu en person som vill stärka upp Tecan Nordics i rollen som Senior Back Office Specialist Tjänsten en tillsvidareanställning hos kund med placering i centrala Stockholm och med start så snart som möjligt.
Ansvarsområden
Som Senior Back Office Specialist kommer du vara en viktig kugge i företaget. Du kommer tillhöra avdelningen för Inside Sales och Back Office där du kommer ha roliga och varierande arbetsuppgifter. En viktig del av rollen innefattar förnyelse och nyförsäljning av serviceavtal via mail eller telefon. En annan del är administrativa uppgifter såsom orderläggning, avtalshantering, fakturering, registrering av ordrar och en del logistikuppgifter såsom beställning av reservdelar och returer. Du kommer ha löpande kontakt med företagets kunder och även med företagets säljare och servicepersonal i olika supportärenden. All administration sker i SAP och vi ser därför att du har mycket god erfarenhet inom detta.
Kvalifikationer
Erfarenhet av att ha arbetat i en kundsupporterande roll inom teknisk industri
Erfarenhet av försäljning/förnyelse av serviceavtal
Erfarenhet av administrativa uppgifter såsom orderhantering, administrering av avtal och offerter samt fakturering
Flytande i svenska i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
God datorvana
Erfarenhet av SAP
Naturvetenskaplig eller teknisk utbildning är meriterande för att lättare förstå företagets produkter
För att trivas i rollen ser vi att du har god planeringsförmåga. Du är strukturerad och noggrann samtidigt som du är effektiv och ser till att slutföra dina arbetsuppgifter inom satta deadlines samtidigt som du har lätt att byta fokus om prioriteter ändras. Du är ansvarstagande med ett öga för detaljer och ser till att alltid leverera med bästa möjliga service. Du är positiv och kommunikativ och trivs i en roll med många kontaktytor. Vidare ser vi att du har god samarbetsförmåga för att bidra till att skapa ett positivt och lösningsorienterat arbetsklimat i teamet.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-03-01. Ansökningar kommer att hanteras löpande så tveka inte att skicka in din ansökan om du tycker att tjänsten låter intressant.
Ansökningar via mail undanbedes då vi inte har möjlighet att hantera dessa p.g.a. GDPR.
Information & Ansökan
I rekryteringen av denna tjänst samarbetar Tecan Nordic med Randstad. För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta: Rekryteringskonsult kristin.olofsson@randstad.se 072-988 90 38.
Om företaget
Every lab. Every day. Empowered.
Our vision is to empower every laboratory, every day, around the world with Tecan technology, products and support. We will help to shape the future of automated workflows in life sciences and clinical diagnostics through unrivaled expertise, products and customer support.
We care about our culture.
Our values – trust, highest standards and ambition – are the cornerstones of our business, and give us the framework for the Tecan culture. We foster a positive and empowering environment, which allows us to bring our passion and energy to work. This helps us to deliver on our customer promise – “Always there for you.”
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044