OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Senior Business Controller kommer du att ansvara för finansiell rapportering och fungera som en brygga mellan den digitala kärnverksamheten. För att göra detta kommer du att bygga relationer med företagsägare, att förstå deras utgifter och att koordinera månatliga prognoser enligt de godkända planerna.
Kunden är på en verkligt spännande resa och arbetar tillsammans i en global miljö med högt tempo för att bryta ny mark inom nästan alla aspekter av verksamheten.
Kunden siktar på att vara ledande genom att skapa ett digitalt ekosystem byggt kring att göra kundernas liv mindre komplicerade. De alla har gemensamt är passionen för att skydda liv, den oändliga nyfikenheten och engagemanget för att skapa en ny framtid.
Du kommer att ingå i ett driven globalt affärsresultat team samt samarbeta med kollegor över hela världen, och du tillhandahåller finansiell expertis och vägledning.
Vad kommer du göra?
En dag på jobbet här kommer att innehålla förberedelser, noggrann konsolidering och inlämning av planer, mål och prognoser. Du kommer att utföra en djupgående analys av det finansiella arbetet relaterat till organisationen, samtidigt som du aktivt arbetar med affärspartners för att säkerställa en stark ekonomisk prestation.
Dessutom kommer du att vara djupt involverad i skapandet av affärsplanerna på medellång och lång sikt. Du kommer också att definiera den ekonomiska effekten och disciplinen för strategiska investeringar. Genom att arbeta nära tillsammans i teamet stödjer de organisationen i olika specialprojekt och ad hoc-analyser. Du kommer att ansvara för kontinuerligt underhåll och kontroll av helårs utsikterna, för att skapa medvetenhet om förändringar och potentiella risker och möjligheter.
I deras ansvar ligger också utvärderingen av de viktigaste drivkrafterna och fluktuationerna för periodavvikelser och andra relevanta riktmärken. Kunden ser hela tiden över processerna och arbetar med ett ständigt förbättringstänkande.
Du behöver tycka om att bygga relationer, eftersom detta kommer att göra det möjligt för dig att bli en förtrodd affärspartner och att påverka beslutsfattande och njuta av lagarbete i en mycket samarbetsmiljö som sträcker sig över flera affärsfunktioner.
Den idealiska kandidaten förväntas ha:
10+ års relevant erfarenhet med analytiska färdigheter inom finansiell data
Bachelor-, magister- eller MBA-examen i ekonomi, redovisning, affärsrelaterat område eller liknande
"Can do" attityd
Erfarenhet av digitala utgifter från en global organisation
Tolka finansiell information och affärsinsikter och för att vara bra på att kommunicera informationen kortfattat.
Stark uppmärksamhet på detaljer.
Förmåga att arbeta i Excel, PowerPoint och SAP
Power BI är ett måste
Kort sagt, den idealiska kandidaten är tekniskt kunnig, med en drivkraft mot samarbete och förtroende, tar ägarskap och levererar.
Rollen är placerad på plats i Göteborg. Tillsvidare anställning.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.