OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en driven Business Controller som är redo att axla rollen som konsult hos en av våra kunder inom dagligvaruhandeln. Vi ser gärna att du som söker kan börja arbeta omgående då uppdraget sträcker sig från juni till början av december. Rollen är placerad på kundens huvudkontor i Solna, och vi tillämpar flexibel arbetsplats som möjliggör att arbeta på distans till viss del.
Som Business controller inom Sortiment & Inköp arbetar du brett med såväl försäljnings- och lönsamhetsanalys som att driva planeringsprocesser och finansiell rapportering. Du stöttar verksamheten med uppföljning och analys av KPI:er och strategiska förflyttningar, samt är en viktig medlem i ledningsgruppen för ett av affärsområdena inom Sortiment & Inköp.
Vi ser gärna att du bidrar med egna insikter och adderar värde till affären i nära samverkan med dina kollegor inom Finans och Sortiment & Inköp. Att självständigt identifiera behov och utföra fördjupade analyser i syfte att identifiera rotorsaker och föreslå åtgärder är en stor del av en controllers vardag hos kunden.
Kvalifikationer för rollen:
• Vi söker dig med en högskoleutbildning som civilekonom eller civilingenjör.
• Du har minst två till fem års arbetslivserfarenhet från Business Control och Affärsanalys.
• Du har en vana att pedagogiskt stötta verksamheter med finansiella insikter samt driva finansiell rapportering och planeringsprocesser.
• Du har en hög analytisk kompetens och erfarenhet av att förstå samband och analysera verksamheter ur såväl ett helhetsperspektiv som att förstå detaljer.
• Du har god kunskap om ekonomisystem och BI-verktyg som till exempel Tableau och Power BI.
• Du kan ta emot instruktioner och uttrycka dig både på svenska och engelska.
• Det är starkt meriterande om du haft en liknande roll inom närliggande bransch eller inom livsmedelsbranschen/varudaglighandeln.
För att lyckas i rollen behöver du vara duktig på att förstå verksamheten ur ett helhetsperspektiv och ha förmågan att ta in ny information och kunskap. Vi söker även dig som är ansvarsfull, utvecklingsinriktad, modig och handlingskraftig. Vidare behöver du vara skicklig på att kommunicera och skapa goda relationer.
Tillträde och ansökan
Startdatum: Omgående Juni 2024
Slutdatum: 6 December 2024
Omfattning: 100 %
Distansarbete: Flexibelt arbete både på kontor och distans
Sista ansökningsdagen: 10 Juni
Ort: Solna, Stockholm
Kontaktperson: adina@swaysourcing.com
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.