Senior Business Controller med goda redovisningskunskaper

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en Senior Business Controller med goda redovisningskunskaper. Som Business Controller rapporterar du har du en affärsstödjande och strategisk roll nära verksamheten. Du kommer att, via affärsrådgivning och ifrågasättande, vara en naturlig och engagerad samtalspartner till chefer i organisationen. Uppdraget kommer att pågå minst sex månader med start omgående.

Bland arbetsuppgifterna i övrigt är att arbeta med analys, göra utredningar, ta fram beslutsunderlag samt driva projekt. Du förväntas dela med dig av din gedigna kompetens.

Vem är du?
Du har en relevant akademisk examen med minst fem års erfarenhet från en senior business controller roll. Du behärskar Excel på en avancerad nivå. För att lyckas väl med uppdraget så har du dokumenterade och goda redovisningskunskaper.

Som person är du strukturerad, analytisk, driven och har stark teamkänsla. Därtill är du målmedveten och resultatinriktad. Du trivs, och kommer bäst till din rätt, när du utmanas och får användning av din lösningsorienterade sida. Din svenska och engelska – såväl skriftligen och muntligen är - god. Du har erfarenhet från större organisation och har sannolikt arbetat som controller inom detaljhandeln, med god kännedom om logistikflöden.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi verkar inom segmentet chef/specialist.
Vi kan erbjuda:
• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson
För dessa tjänster ansvarar konsultchef Dino Elezovic. Tjänsterna är tänkta att tillsättas omgående. Ansök snarast via länken till höger. Har du ytterligare frågor är du välkommen ringa 042-371631.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 25 juni 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024