OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du redan Oatlys produkter men skulle du även vilja vara med att bidra till den fortsatta produktutvecklingen? Nu har du chansen att få vara del av ett spännande team då vi hjälper Oatly att hitta deras nya Controller med fokus på produktutveckling och innovation!
Tjänsten är ny med ett globalt uppdrag där du initialt kommer att stötta upp ledningen för innovation som främst finns i Sverige, och tjänsten är placerad på huvudkontoret i Malmö.
Om uppdragsgivaren
Oatly vill inspirera till en förändrad livsstil genom att få fler till att välja en växtbaserad kost för såväl klimatets som hälsans skull.
Företaget grundades på 90-talet och har sitt ursprung i forskning från Lunds Universitet. Idag erbjuder Oatly ett brett utbud av näringsrika och hållbara havrebaserade produkter som bygger på en patenterad teknik där naturliga enzymer omvandlar fiberrik havre till näringsrik flytande föda, perfekt anpassad för oss människor.
Oatly har idag cirka 800 anställda. Med produktion och globalt huvudkontor i Sverige, samt kontor och fabriker på flera andra håll finns Oatly idag i nästan 30 länder i Europa, Asien, Nordamerika och Australien. Och vi har förstås inga planer på att sluta växa. För ju fler människor vi når ut till, desto större skillnad kan vi tillsammans göra för vår planet.
Beskrivning av tjänsten
Rollen innebär att du kommer att vara en del av det globala controlling teamet bestående av 8 personer där du rapportera till Director Group Business Control. Du jobbar nära och tillsammans med de globala innovationsteamen och stöttar dem i finansiella aspekter när det gäller framtagning och utveckling av nya produkter. Du stöttar teamen i operativa frågor men även i långsiktiga strategiska beslut som berör nya produkter. I rollen ingår även fokus på utveckling av controllingfunktionen i nära samarbete med övriga kollegor i teamet avseende vidareutveckling av budget, prognos, system, och planeringsverktyg etc.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Supportera innovationsteamet i prioritering av projekt med avseende lönsamhet, kalkyler, resurser och strategi
- Etablera och utveckla kostnads- och lönsamhetskalkyler
- Bistå innovationsteamet i att ta fram och utveckla relevanta KPI:er och rapportering för produkter i dess olika stadier
- Vara delaktig i IT-projekt och systemutveckling
- Budget, prognos, projektuppföljning samt variansanalyser
- Kontinuerliga utvecklings- och förbättringsprojekt
Oatly erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter där du själv får vara med och driva och påverka din egen utveckling framåt. Teamet präglas ett nära och bra samarbete där det även är av stor vikt att ha roligt på jobbet. Vidare är det en öppen kultur där inställningen att våga prova på nytt är det som för utvecklingen framåt.
Vem är du?
I grunden har du en kandidatexamen inom ekonomi och minst 5-10 års erfarenhet som business controller gärna inom konsumentprodukter. Har du dessutom jobbat med innovations- eller produktutveckling är detta en merit. Vidare ser vi gärna att du har jobbat i projekt med beslutsfattare på många olika nivåer i en global organisation. Naturligtvis är du van att kommunicera på engelska samt arbeta med något av de stora ERP systemen likväl som du är en mycket god användare av Excel och BI-verktyg. Som person är du mycket kommunikativ, har god samarbetsförmåga och lätt för att bygga relationer inom organisationen. Karaktären på arbetsuppgifterna kräver att du både tycker det är intressant att djupdyka i vardagliga detaljer likväl som att lyfta blicken och diskutera långsiktiga strategier. Du har ett väl utvecklat självledarskap och beslutar vad som är prioriterat för stunden baserat på diskussioner, strategier och långsiktiga mål. Du har ett högt engagemang med en stor passion för både dina uppgifter och för företaget. Genom din förmåga att göra korrekta affärsanalyser förser du beslutsfattare med rekommendationer och beslutsunderlag.
Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Oatly med Invici.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Patrik Lilja 0709-810048 eller Jeanette Wahrenberg 070-776 50 91. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV och ansökningsbrev. Följ anvisad länk.
Som en del i Invicis rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.
Om Invici
På Invici är vi experter inom ekonomiområdet. Vår vision med Invici är ett konsult- och rekryteringsbolag för ekonomer där du som kund eller kandidat känner att vi förstår dina behov. Vi har suttit på liknande positioner som din och har därefter arbetat i rekryteringsbranschen under flera år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kempe
070-729 24 30
Anders Zetterlund
Katarina Rydell
073-058 22 22