OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av att få arbeta i ett dynamiskt globalt företag med en familjär anda? Vill du ha möjlighet att påverka din egen utveckling och framtid? Är du en relationsbyggare som har lätt för att samarbeta? Är du initiativtagande, affärsmässig och tycker om att planera? Nu har du chansen!
Hur ser din arbetsdag ut?
Rollen som Senior Buyer här hos oss på Crem består i huvudsak av tre viktiga delar; att sänka och optimera lagernivåer, öka cash-flow samt att minska leveranstider.
Här får du även säkerställa tillgången på reservdelar samt frisläppa och följa upp inköpsorder. Du kommer också att ständigt förbättra och utveckla leverantörsrelationer, som drivs i projektform. Du får förhandla med leverantörerna samt teckna nya avtal och kontrakt. Du ansvarar även för att materialförsörjningen ligger i linje med strategi och mål. Vidare ingår att kontinuerligt förbättra planeringsparametrar i affärssystemet relaterade till leverantörer, gällande exempelvis ledtid, minimikvantiteter och säkerhetslagernivåer för att optimera lagernivåer. Här blir din uppgift att se till att vi får materialet i rätt tid och att följa upp våra lagervärdesmål.
I din roll ingår även att vara involverad i produktutvecklingsprojekt för att på tidigt stadium kunna vara med och påverka och ge förslag på exempelvis material, leverantörer, orderkvantiteter och leveransfrekvens. Kontinuerligt arbetar du aktivt med förbättringsprojekt och leverantörsbedömningar där leverantörsrevisioner utförs av dig. I samarbete med kvalitetsavdelningen görs uppföljningar och korrigeringar av avvikelser.
Resor ingår i tjänsten. Du rapporterar direkt till Operation Manager.
Vem trivs här?
Lockas du av att få arbeta i ett dynamiskt globalt företag med en familjär anda? Vill du ha möjlighet att påverka din egen utveckling och framtid och där rätt ambition kan ta dig långt? Har du en naturlig fallenhet för att kunna se saker i ett större sammanhang och drivs av att arbeta strategiskt samtidigt som du tycker det är ok att även arbeta operativt? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker dig som har kandidat- eller magisterexamen inom lämpligt område för tjänsten. För att klara rollen här hos oss måste du ha minst tre års erfarenhet som strategisk inköpare, senior inköpare eller liknande. Vidare ser vi att du har kunskaper och erfarenhet av affärsjuridik och avtalsskrivning, då det är du som kommer att vara experten på området här hos oss. Självklart är du en van förhandlare som är duktig på förhandlingsteknik. Även dina mycket goda kunskaper inom Supply Chain Management principer och metoder kommer till användning. Du är certifierad internrevisor för ISO 9001 och 14001 samt har erfarenhet att utföra revisioner. Förståelse för processer är naturligt för dig. Då vårt koncernspråk är engelska har du givetvis mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. Har du även andra språkkunskaper så som tyska, franska eller kinesiska så är det meriterande.
Driver du vanligtvis egna initiativ som en del av ditt arbete? Tycker du om och har lätt för att samarbeta? Är du affärsmässig och förstår verksamhetsstrategier och jobbar aktivt för att nå dessa mål? Har du en förmåga att ta fram både kort- och långsiktiga planer som är övergripande och realistiska? Då kommer du att trivas här hos oss!
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig att få arbeta och utvecklas i ett globalt och dynamiskt företag samtidigt som vi är ett lokalt företag med en familjär anda. Här får du vara med oss på vår spännande resa. Du får även förmånen att tillhöra vårt kompetenta, härliga och lättsamma gäng.
Sök redan idag!
Låter det som ett arbete som skulle passa dig? Sök snarast då urval sker löpande, dock senast 10 april 2017. Glöm inte att bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om varför du söker tjänsten och varför just du är rätt person. Välkommen!
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Marianne Pettersson, 054-771 85 44.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport, 08-598 980 10.
Crem International utvecklar, tillverkar och säljer kaffemaskiner till kontor, restaurang, storkök och servicehandel. Kaffemaskinerna som marknadsförs under tre starka varumärken; Coffee Queen, Expobar och Spengler säljs genom rosterier och återförsäljare till mer än 90 länder. Våra produktionsanläggningar och säljkontor finns i Sverige, Kina, Spanien, England och
Tyskland. Koncernen omsätter drygt 700 MSEK och har ca 350 anställda.
Denna rekrytering genomförs i samarbete med Badenoch & Clark, som tillhör Adecco Group. Badenoch & Clark, grundat 1978, finns representerat i 12 länder och erbjuder rekryteringstjänster till befattningar på top management, chefer och specialister till privat som offentlig sektor. Badenoch & Clark är en del av Adecco Group, ett Fortune 500 bolag och en av världens ledande leverantörer av HR-tjänster med drygt 31 500 medarbetare i äver 60 länder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06