OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Siemens är ett av världens största företag inom IT, elektronik och elteknik.Omsättningen överstiger 87 miljarder euro.Siemens Sverige verkar inom områdena IT och kommunikation, industriautomation, byggnadsautomation, säkerhetssystem, medicinsk teknik, energiteknik, trafikteknik, ljuskällor och hushållsapparater.Senaste affärsåret nådde vi en omsättning på cirka 12 miljarder kronor och vi är idag ca 4 700 medarbetare.Som Senior Chief Operations & Support Manager ingår du i ledningsgruppen som en nyckelperson och rapporterar direkt till VD.Du har totalansvar för hela driften och supporten samt att i rollen ingår att leda och samordna tre avdelningar inom Siemens Enterprise Communication; Helpdesk-, support- och kundserviceavdelning.Respektive avdelningschef rapporterar direkt till dig.Du ansvarar även för kompetensutvecklingar, budget, resultat, prognoser, upphandlingar av CRM system och utveckling av avdelningarna med hänsyn till kundernas krav och behov. Lämplig bakgrund och erfarenhet - Mångårig god erfarenhet av People management - Budgetansvar, upphandlingar, utvärdering av system - Du är en ledare som kan leverera resultat med bibehållen humanism - Engelskspråkig gärna tyskspråkig - Erfarenhet att jobba med tekniklösningar mot kunder Som person gillar du att leda och utveckla personal, anta utmaningar och ta ansvar.Du bör även ha förmåga att prioritera, entusiasmera medarbetare och kunder samt att kunna se möjligheter.Humor är en viktig egenskap.Siemens erbjuder dig stark personlig utveckling i en internationell miljö där du får möjligheten att påverka din arbetssituation, karriär och framtid.Siemens har ett mycket attraktivt personalprogram som anpassas efter dina förutsättningar och behov.Vi tror helt enkelt på dig.I denna rekrytering samarbetar Siemens med Proffice Chefs rekryteringar.Varmt välkommen med din ansökan på WWW.PROFFICE.SE , då urvalet sker löpande ser vi gärna att du ansöker snarast, dock senast den 15/7.