Senior Communications Specialist till Randstads marknadsavdelning

Arbetsbeskrivning

Senior Communications Specialist till Randstads marknadsavdelning
Om oss på Randstad

Randstad är ett av världens största HR-serviceföretag med över 600 000 anställda i fler än 39 länder. Vi erbjuder lösningar inom bemanning, rekrytering och omställning. 2016 förvärvade Randstad det nordiska bemanningsföretaget Proffice Group. Samma höst bytte Proffice namn till Randstad. Randstad i Sverige består av tre varumärken: Randstad, Dfind och Antenn. Vi erbjuder lösningar inom bemanning, rekrytering och omställning. Randstad erbjuder bemanning och rekrytering inom alla kompetensområden medan Dfind är specialiserade inom IT, ekonomi, teknik och Life Science. Antenn är vårt omställningsföretag.


En Socialt hållbar aktör med starkt engagemang
Vi på Randstad har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper människor att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar. Det kan sammanfattas med vår mission – Shaping the World of Work. Som en produkt av detta utsågs vi i september 2017 till världens bästa HR-företag i social hållbarhet enligt Dow Jones Sustainability Index ("DJSI"). Nu letar vi efter en person som delar vårt engagemang och som vill vara en drivande kraft i vår fortsatta resa mot att forma framtidens arbetsmarknad.

Kan vi erbjuda dig din nästa utmaning?
Randstad Sweden Groups marknads- och kommunikationsavdelning, MarCom, ansvarar för att stödja Randstads affärsverksamhets övergripande affärsmål. Det gör vi bland annat genom att bidra till ett ökat förtroende och hög kännedom för våra tre varumärken Randstad, Dfind och Antenn.

Vi söker nu dig som vill axla rollen som Senior Communications Specialist, på vår marknads- och kommunikationsavdelning. En spännande och utmanande roll för dig som vill jobba med både strategisk och kreativ höjd på en ständigt föränderlig marknad.

Uppdraget innebär både strategiskt och operativt arbete med vår externa kommunikation. En viktig del av ditt arbete kommer att handla om att positionera oss medialt som en thought leader inom de områden där vi är experter, samt att fungera som media/press kontakt.


I ditt arbete ingår även att ta fram strategiska kommunikations- och PR planer för extern kommunikation men också att förankra, genomföra, följa upp och utvärdera effkten av genomförda aktviteter.
Du kommer att rapportera direkt till Head of Marketing & Communications.



Arbetslivserfarenheter och kunskapskrav
För att trivas i, och motiveras av den tilltänkta rollen ser vi att du har:

• Ett par års erfarenhet av strategiskt och operativt arbete med både intern- och extern kommunikation för- eller i ett större bolag eller politiskt styrd organisation.

• Ett par års erfarenhet av att ta fram och genomföra strategiska kommunikations- och PR-planer för extern kommunikation liksom att genomföra, följa upp och utvärdera genomförda aktiviteter.

• Ett par års erfarenhet av arbete med marknadsanalys kopplat till kommunikationsarbete liksom förståelse för marknadsarbetets direkta koppling till uppsatta affärsmål.

• Tidigare erfarenhet av att fungera som presstalesperson liksom erfarenhet av att jobba med presskontakter i positioneringssyfte.

• Avancerade kunskaper liksom god kommunikativ och stilistisk förmåga på både svenska och engelska i såväl tal som skrift, då rollen förutsätter att man på ett fullgott sätt kan kommunicera både inom den globala organisationen och utanför med samtliga våra intressenter.

• Mycket goda kunskaper om det samtida svenska medielandskapet.

• Mycket god vana av att driva och arbeta med kommunikation i olika digitala kanaler och driver detta kommunikationsarbete på ett lika självklart sätt som kommunikation i analoga kanaler.

• Mycket meriterande med tidigare erfarenhet av att samordna kriskommunikation liksom erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete i global organisation och förståelse för det flertal beslutsled som följer i en stor organisation.

Personliga egenskaper

Vi föreställer oss att du är en duktig relationsbyggare med strategisk, analytisk och innovativ höjd och relevant nätverk. Du agerar proaktivt och har djup kunskap om det samtida digitala medielandskapet och arbetar lika vant med digital kommunikation som kommunikation riktad mot traditionella analoga kanaler.
Du är självklart en god kommunikatör även i interpersonella sammanhang och har lätt för att uttrycka dig korrekt och välformulerat i tal och skrift på både på svenska och engelska då vi är en del av en global koncern.
Vi ser också att du har lätt för att samarbeta, men du vågar också tänka nytt och utmana invanda mönster och vanor. Då vi arbetar i en föränderlig värld är det därför viktigt att du också känner dig bekväm med att omprioritera och revidera arbete när det behövs.

Ansökan:
Känner du igen dig? Då vill vi självklart gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast: 2017-09-27
Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och återkopplar självklart till samtliga sökanden vid processens slut.

Vid frågor: Varmt välkommen att kontakta Angélica Gustafsson, recruitment specialist via: angelica.gustafsson@randstad.se [ mailto:angelica.gustafsson@randstad.se ] alternativt via telefon:
+46 (0) 70 403 91 75

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 september 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


30 oktober 2024

Marknadskommunikatör

Marknadskommunikatör

30 oktober 2024

Kommunikatör till

Kommunikatör till

28 oktober 2024