Senior Compliance & CSR Coordinator till Ricoh Sverige

Senior Compliance & CSR Coordinator till Ricoh Sverige

Arbetsbeskrivning

Vi söker för Ricoh Sverige en Senior Compliance & CSR Coordinator som vill driva hållbarhetsarbetet vidare inom bolaget.

Vi hoppas du vill göra skillnad och vara med på en spännande resa - att säkra Ricohs position som en leverantör i framkant gällande hållbar dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi.

Arbetsuppgifter

Som Senior Compliance & CSR Coordinator kommer du att arbeta med ett brett spektrum av arbetsuppgifter och vara företagets kontaktperson inom Compliance & CSR.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:

- Initiera, driva och delta i projekt samt att se till att relevanta processer för Compliance finns implementerade i organisationen.

- Planera, prioritera och samordna verksamheten gällande företagets verksamhetssystem samt ansvara för certifiering, underhåll, administration samt utveckling av systemet.

- Säkerställa efterlevnad av lagar och andra krav inom ansvarsområdena för Compliance.

- Leda och kravställa arbetet med att implementera kraven i ISO 9001,14001 samt 27001 i bolagets processer och rutiner.

- Planera och genomföra interna och externa revisioner av bolagets verksamhetssystem.

- Ytterst ansvara för att aktuell information inom ansvarsområdena för Compliance finns tillgänglig för organisationen.

- Säkerställa att organisationen kan förse kunderna med produktrelaterad information inom hållbarhet

- Supportera, och vid behov, besvara kund- och anbudsfrågor inom avdelningens ansvarsområden.

 

Vem är du?

Du har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom Compliance. Vi önskar att du har dokumenterad utbildning i revision enligt ISO 9001, 14001 och/eller 27001 samt att du har lett interna revisioner. Erfarenhet av projektledning (alt. utbildning), goda kunskaper gällande miljöeffekter och miljöpåverkan samt god kunskap gällande miljölagstiftningen vill vi också att du har erfarenhet av. Branscherfarenhet bör du ha från producerande bolag samt från business to business.

Som person är det viktigt att du har ett stort driv, inte ger upp samt är bra på att förankra idéer.
Du ska ha "skin på näsan" och vara trygg i din kompetens. Du ska vara bra på att arbeta självständigt men det är också viktigt att du kan samarbeta med andra internt och externt. Att kunna arbeta både på lång och kort sikt är viktigt liksom att kunna prioritera. Du ska kunna skriva och formulera dig på svenska och engelska, kunna ta fram presentationer samt ha god presentationsteknik.

 

Du erbjuds

En spännande roll i en världsomspännande koncern. För dig som vill utvecklas finns det alla möjligheter, såväl nationellt som internationellt. Kompetensutveckling är en naturlig del i vardagen då du ständigt utbyter idéer och erfarenheter med dina kollegor.
Ricoh sitter i mycket trevliga och rymliga lokaler på Röntgenvägen i Solna.

I den här processen samarbetar Ricoh med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Eva Persson på eva.persson@jurek.se. Ansök på www.jurek.se
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

 

Om Ricoh

Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe i London som är huvudkontoret för Europa, EMEA-regionen. Det globala huvudkontoret i Tokyo, Japan och är noterat på Tokyobörsen. Ricoh koncernen erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Ricoh Sverige är ett svenskt dotterbolag med omkring 180 medarbetare och är del i den världsomspännande Ricoh-koncernen. Den totala omsättningen i Sverige uppgår till mer än 700 miljoner kronor. Globalt har Ricoh-koncernen cirka 90 000 medarbetare i 200 länder, med hållbarhet som viktigt fokus.

Allt arbete vi gör på Ricoh vilar på vår företagsfilosofi, Ricoh Way. I den ingår bland annat de sju grundprinciperna; Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit, Passion, Gemba och Ethics and Integrity. Vi tycker det är viktigt att ta hand om varandra och att ta hand om vår jord! Resultatet av vårt arbete är ett innovativt bolag som arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och att vara en aktiv del i samhället genom olika CSR-projekt.

Besök gärna hemsidan för mer information om Ricoh, www.ricoh.se

 

Om Jurek

Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2022
  • Ansök senast: 2 april 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


13 december 2024

Internal Auditor

Internal Auditor

6 december 2024

22 november 2024

22 november 2024