OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BNP Paribas Personal Finance har verksamhet i mer än 30 länder världen över med 19 500 medarbetare och cirka 27 miljoner kunder. I norden har BNP Personal Finance verksamhet i Danmark, Norge och Sverige med totalt ca. 300 medarbetare. I Sverige används varumärket SevenDay Bank gentemot kunderna där affärsidén är att erbjuda enkla, prisvärda och lättillgängliga lån- och sparprodukter till konsumenter.
Hos SevenDay Bank arbetar du i ett företag med goda resultat, höga ambitioner och en solid tillväxt. Med en kultur som är resultat-driven och transparent är det en flexibel arbetsplats med nära relation mellan chef och medarbetare, samt en stark gemenskap. Just nu är SevenDay i en expansion av teamet och söker en ny position som Senior Compliance Officer till deras Complianceavdelning i Stockholm/Kista. Compliance teamet är idag lokaliserat till både Kista och Köpenhamn där du kommer vara en del av ett internationellt klimat och samarbeta med kollegor i Sverige men även i Norden och i Europa.
Din roll
Complianceavdelningen är en oberoende supportfunktion till banken där du i rollen kommer i kontakt med hela verksamheten, med olika avdelningschefer och medarbetare. Det dagliga arbetet kommer därför innebära mycket ansvar och ställa krav på ett strukturerat arbetssätt. Du kommer att arbeta med breda kontaktytor inom BNP Parabais och rapportera löpande till kollegor central i compliance, rikskommitté ledningsgrupp.
Du kommer i rollen att stötta Head of Compliance Nordics med syfte att lokala och koncernmässiga Compliance-regler implementeras inom dina kompetensområden: lag om finansiell verksamhet och exekutivorder och riktlinjer utfärdade i enlighet med denna. Vid behov assistera inom alla regleringsområden som gäller för banken samt försäkra regelefterlevnadsprocedurer i allmänhet inom regelområdet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Samordnar och leda projekt inom ramen för din expertis.
Koordinerar och följder upp lokala Compliance audits i samarbete med den lokala verksamheten och/eller regional/central regelefterlevnad inklusive åtgärder som anges i regelefterlevnadsplanen som godkänts av styrelsen.
Tillhandahåller stöd / intern medvetenhet / ger råd till lokala företag och andra funktioner för det operativa genomförandet av regelefterlevnadsprocedurer och regler / projekt inom hans/hennes expertområden.
Följer upp lokala handlingsplaner samt utför riskkartläggning inom ditt kompetensområden. Backa upp och nära samarbete med teammedlem och Lokalt företag och/eller regional/central Compliance.
Nordisk granskning av utvalda områden, så som kredit, outsourcing och IT-området.
Förbereder periodiska eller ad hoc-rapporter/instrumentpaneler för lokal ledning och/eller regional/central regelefterlevnad inom sina expertområden.
Assistera Head of Compliance Nordics i ärenden relaterade till regulator samt assisterar i samtliga brådskande ärenden tilldelade och/eller berörande Complianceavdelningen.
Assistera efterlevnadsprocedurerna Hanteringsprocess: kaskad av BNPP PF-procedurer (alla domäner), uppdatering av lokalt register över regelefterlevnadsprocedurer, kontroll av lokal implementering, organisation av nordiska kommittéer för regelefterlevnadsförfaranden.
Din profil
Du har antagligen en universitetsexamen inom ekonomi, eller så du en har stark professionell profil med minst 3-5 års erfarenhet av compliance. Du är en affärsinriktad person som uppvisar både positivitet och energi. Viss kunskap om finans- och konsumentbestämmelserna är meriterande, men inte ett krav.
För rollen ser vi att du har:
Förmågan att självständigt genomföra egna compliance revenu.
Ett strukturerat, noggrant och kvalitetsfokuserat arbetssätt
Förmågan att prioritera och organisera ditt arbete
Har ett analytiskt tankesätt
Är kommunikativ och en god lagspelare
God vana att arbeta i Officepaketet (framför allt Excel)
Vana att förhandla samt lösa problem
Därutöver har du goda språkkunskaper i svenska, alternativt något av de övriga nordiska språken, samt engelska som är företagets officiella affärsspråk.
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid, kontorstid
Placering: Stockholm, Kista
Anställningsform: Tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning där Clevry håller i rekryteringsprocessen.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)