OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en controller som ska gå igenom företagets ekonomiska situation. Företaget har sedan slutet av januari en ny VD som vill ha en genomgång över aktuell status. Uppdraget är en visstidsanställning/projekt på 3-5 månader, deltid. Vi välkomnar seniora sökande som vill arbeta lite extra under en period. Du får gärna ha F-skatt.
Om kundföretaget
Kunden består av tre företag, två i Sverige och ett i Baltikum. Man arbetar som underleverantörer främst till truckindustrin. De olika företagen har olika inriktning, från tjockare plåt till tunnare plåt och mer färdiga produkter.
Kundens måtto är ”Hjälper kunderna i svåra tider”
Dina arbetsuppgifter
Vi önskar att du har en väl utvecklad analytisk förmåga, lätt ser samband och drar relevanta slutsatser. Du är en noggrann och strukturerad person som på ett prestigelöst vis tycker om att arbeta i en mindre organisation. Du är driven och resultatorienterad samt har en väl utvecklad förmåga att kommunicera ekonomiska resultat till verksamheten på ett pedagogiskt sätt.
Arbetet sker i nära kontakt med VD och din roll som specialist är att utveckla ekonomifunktionen, ge ekonomiassistent och ledning de verktyg som behövs för att i framtiden kunna ta fram analyser och nyckeltal. Företaget behöver även utveckla den ekonomiska uppföljningen i koncernen. Tjänsten innebär vidare att du arbetar med kalkyler och utredningar. Man behöver etablera rutiner för lagerhantering, kunden saknar WMS-system, man använder Hybron som affärssystem då företaget arbetar i en Mac-miljö.
Din profil
Vi söker dig med minst fem års erfarenhet av liknande arbete. Du har med fördel en ekonomisk utbildning på lägst högskolenivå med inriktning mot controlling, redovisning eller motsvarande. För att vara den person vi söker bör du ha erfarenhet av tung industri/producerande industri.
Krav är: Engelska flytande i tal och skrift, körkort, erfarenhet av tung/producerande industri.
Om vårt företag
Rekryteringen görs i samarbete med EnPartner som är ett varumärke inom OnePartner Group. OnePartner Group är en svenskägd koncern med huvudkontor i Jönköping. Vi är en av de mest expansiva aktörerna inom kompetensförsörjning i södra Sverige. Vi når våra kunder och kandidater genom tre varumärken: EPAB – rekrytering, bemanning och omställning inom kollektivområdet. EnPartner – rekrytering, uthyrning och HRM inom tjänstemannasektorn.
EBS – funktionslösningar och helhetsåtaganden hos våra kunder eller i egna lokaler. OnePartner Group är verksam på ett 20-tal orter, har ca 600 anställda och omsätter ca 180 miljoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Runnemalm
Peter Johansson
Sofia Dahl
Elin Runnemalm
0734-144548
Sofia Dahl
073-440 79 41
Sofia Dahl
073-440 79 41
Elin Runnemalm
Peter Johansson
Sofia Dahl
0372-36 03 20
Ann-Kristine Ekegren