Senior Customer Adviser

Arbetsbeskrivning

Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig. Läs mer om oss på career.payexgroup.com (https://career.payexgroup.com/).



Customer Operations uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Vi ansvarar för att hantera administrativa uppgifter, besvarar samtal, mejl och för konversationer i sociala medier med våra kunder och deras kunder.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du tycker om att ge service, har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Closed Loop Credit Account arbetar med en av Payex viktigaste och största kunder. Vårt huvudsakliga uppdrag är arbete med kundsupport via ärenden via mejl och en mindre del telefoni både på svenska och engelska. Du har flera administrativa arbetsuppgifter såsom exempelvis hantering av betalningar och fakturering. Ett stort uppdrag är även teknisk samt IT-relaterad support och felsökning.

Några av dina arbetsuppgifter består i att;

- Hantera inkommande ärenden enligt uppsatta rutiner och riktlinjer framförallt via mejl och till viss del via telefon.
- Specifikt hantera administrativa arbetsuppgifter för betalningsprocessen så som placering av betalningar och faktureringsprocesser.
- Ansvara för att dokumentationer är aktuella och uppdaterade.
- Utföra och ansvara för debitering enligt uppsatta rutiner.
- Aktivt bidra till att utveckla och förbättra våra processer och verktyg på avdelningen.
- 1:line teknisk support.
- Hålla och driva kundmöten, både fysiskt och digitalt


Vi letar efter dig som:

- Har ett driv och vill fortsätta utvecklas genom att vara en del av PayEx.
- Har god initiativ- och genomförandeförmåga
- Har god analytisk förmåga och förståelse för komplexa sammanhang
- Har god kommunikationsförmåga och hanterar svenska och engelska i både tal och skrift.
- Har god förståelse för och tidigare erfarenhet av kundnära arbete med service och ärendehantering.


Vi tror även att de är bra om du har:

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom exempelvis back-office ekonomi eller hantering av fakturor eller kreditkontotjänster
- Utbildning / fördjupad kunskap inom ekonomi eller specifikt bokföring
- Tidigare erfarenhet att arbeta med teknisk support.




Vad kan vi erbjuda dig? Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av ett vinnande team. Du får vara med och driva vårt arbete framåt i en härlig arbetsmiljö med kontor i Visby.

Vill du bli vår stjärna? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är på heltid med start snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Visby

För oss är det viktigt med en inkluderande arbetsmiljö såväl som en inkluderande rekryteringsprocess. I denna rekrytering kommer din ansökningsprofil vara anonymiserad till dess att det är aktuellt med intervju.

Sista ansökningsdag är 2021-10-24. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är ett vikariat på 100% fram till och med 31/8-22, med möjlighet till förlängning. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta, Adam Gränefjord adam.granefjord@payex.com eller 0732046124

Finansförbundet: Heidi Larsson +46 498-20 97 58

SACO: Sofia Enekvist +46 498 20 77 84



Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.



PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.

PayEx Ledger & Factoring är namnet på vårt erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering. 

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sweden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024