Senior Customer Adviser till Team Invoice Customer

Arbetsbeskrivning

Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig.

Customer Operations uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Vi ansvarar för att hantera administrativa uppgifter, besvarar samtal, mejl och för konversationer i sociala medier med våra kunder och deras kunder.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du tycker om att ge service, har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Team Invoice Customer hanterar ett stort flöde av fakturor åt flera av PayEx största kunder. Vi har daglig kontakt med kunder gällande reskontra- och fakturaservice. Vi har tät kontakt med våra största kunder och arbetar ständigt med att förbättra leveransen och fördjupa samarbetet.

Som Senior Customer Adviser till Team Invoice Customer kommer du att ha en betydelsefull roll med stort eget ansvar. Du har huvudansvar för relation och kontakt med ett antal utvalda kunder och ser till att vi levererar allra bästa service för dem. Stor vikt läggs vid din förmåga att upprätthålla en utmärkt kunddialog och att vara drivande såväl internt som externt för att ständigt förbättra leveransen till kund.

Du förväntas arbeta självständigt samtidigt som mycket av arbetet sker gemensamt i gruppen och stor vikt läggs vid god samarbetsförmåga.

Det är viktigt att du är driven, lösningsorienterad, analytisk och till viss del teknisk. Ditt dagliga arbete kan handla om att fördjupa dig i kundens avtal, filhantering, problemlösning eller utveckling. Du tycker det är spännande att hitta lösningar och kommer att ha många samarbeten såväl internt som externt.

Några av dina arbetsuppgifter består i att:

- Ha daglig kontakt med våra kunder via möten, mail och telefon.
- Äga kundrelation med ett antal större kunder.
- Ta emot nya kunder och driftsätta dem i leverans.
- Administrativa uppgifter kopplade till fakturering.
- Bidra till att utveckla och förbättra kundservicearbete, processer och verktyg i teamet. Komma med förslag till förändringar och förbättringar.
- Ansvara för att arbetsrutiner är aktuella och uppdaterade.
- Vid behov och möjlighet bidra eller driva utvecklingsinitiativ och projekt inom enheten.


Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen:

- Flera års erfarenhet från arbete i kundorienterad funktion, exempelvis egen försäljning, kundansvar eller arbete i kundtjänstfunktion. Det är av största vikt att du uppskattar telefonen och Teams som arbetsredskap för att skapa en god och nära relation till våra kunder.
- Förmåga att upprätthålla en utmärkt kunddialog och drivas av utmaningen att ständigt förbättra kontakt, relation och service till våra kunder.
- Relationsbyggande och hög kommunikativ förmåga, mycket god samarbetsförmåga.
- Hög leveranskapacitet och genomförandeförmåga.
- Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska.
- Analytisk förmåga med stor lösningsorientering.
- Förmåga att koordinera, strukturera och prioritera ditt arbete i en rörlig arbetsmiljö.


Utbildning

- Lägst gymnasiekompetens eller annan utbildning/erfarenhet som kan prövas likvärdig.

Du kanske sedan tidigare har med dig
- Viss bokföringskompetens.
- Viss teknisk färdighet.


Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på: http://gotland.com/flytta-hit/

På instagram kan du via @payexpeople följa våra medarbetares vardag.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Vill du ha mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Manager Elin Nordgaard elin.nordgaard@payex.com 0498-20 23 23

Ansökan

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Ansökningarna kommer att behandlas konfidentiellt och sista ansökningsdag är 2022-05-31

Inte något för dig? - tipsa en kollega om jobbet!

Vi värdesätter de kvaliteter som en mångfald av människor tillför i vår verksamhet. För att vara så fördomsfria som möjligt i vår rekrytering använder vi oss av anonymisering av CV:n. Vi ber dig även utesluta: namn, ålder, kön och bilder i ditt personliga brev.

Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.

PayEx Ledger & Factoring är namnet på vårt erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering. 

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024