Senior Customer Facing Responsible till vår kund i Mölndal

Senior Customer Facing Responsible till vår kund i Mölndal

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Vår kund är i behov av en erfaren Customer Service Representative samt Customer Facing Responsible inom Sverige, Norge och Danmark. Du kommer att vara en del av teamet som har direktkontakt med kunder och tar hand om deras servicefrågor, till exempel beställningar, leveranser och produktinformation. Du kommer också att arbeta med ärenden från interna kunder, som Key Account Managers samt marknad.

Kunden använder sig av ett system för ärendehantering och bland dina arbetsuppgifter ingår det att övervaka, prioritera och hantera inkommande ärenden. Om det finns ärenden som inte direkt kan lösas av ditt team, kommer de att skickas vidare till teamet som är ansvarigt för backoffice-kundservice.

Ditt ansvar kommer att vara att hantera beställningar och se till att rätt mängd och produkt blir korrekt registrerad. Majoriteten av processen sker elektroniskt, så vår kund använder olika verktyg för att validera beställningar. En betydande del av ditt arbete kommer också att innebära att kommunicera med transportserviceleverantörer och hantera eventuella frågor eller förseningar i leveransen. Du kommer att behöva samordna dessa för att kunna ge kunden besked.

I arbetsuppgifterna ingår det även att boka tider för lossning hos kunden, övervaka beställningsflödet och ha kommunikation med andra avdelningar som KAM och demand planning. Dessutom kommer du att ansvara för att bokföra fraktfakturor.

Kunden arbetar i ett nordiskt kundserviceteam med kollegor i Finland. Under mötena sker kommunikationen på engelska. Du kommer att ha kontakt med de centrala kunderna då kunden arbetar mot dagligvaruhandeln B2B. I dagsläget genomgår kunden en förändringsresa då de implementerar ett nytt ärendehanteringssystem som inte är färdigutvecklat och de fokuserar på att hitta mer effektiva sätt att hantera ärenden på. På grund av det är det viktigt att du är anpassningsbar samt redo för förändringar under arbetets gång.

System som används:

- SAP samt ärendehanteringssystemet C4 och Esker (systemet för inläsning av manuella order)
- Excel samt analysverktyg för att avläsa rapporter och sortera data
- MS TEAMS för struktur samt möten

Krav

Vår kund vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

- Flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift
- God läsförståelse för norska samt danska. Kunden arbetar med den svenska, norska och danska marknaden och ärenden kommer in på lokalt språk samt engelska. Det krävs därför grundläggande förmåga att kunna läsa ärenden på norska och danska. Vår kund svarar på engelska eller svenska
- Erfarenhet av kundservice, logistik samt spedition
- Akademisk examen inom business administration, logistik eller likartat. Alternativt har du en yrkeshögskoleutbildning inom t.ex. logistik eller inköp
- 1-5 års relevant erfarenhet
- God kommunikationsförmåga, både verbal samt skriftlig
- God social kompetens samt orädd för att ta kontakt via telefon, chatt eller mail
- Expertis inom administration, förmåga att sortera vad som är viktigt och inte, förmåga att prioritera och alltid sätta kunden främst
- På arbetsplatsen är du en lagspelare som gärna hjälper samt engagerar dig med kollegor. För kunden är det viktigt att du som konsult känner dig som en del av teamet
- Förmåga att arbeta under tidspress
- Problemlösare
- Grundläggande kunskaper i Excel samt analysverktyg

Meriterande

Det är ett plus om du har erfarenhet av SAP eller om du har förmågan att snabbt sätta dig in i olika system.


Tillträde och ansökan

Startdatum: 2023-09-15
Slutdatum: 2024-02-15, med eventuell möjlighet till förlängning
Sista ansökningsdagen: 2023-08-25
Ort: Mölndal. Hybrid arbete förekommer då du efter upplärningen har möjlighet att arbeta 2 dagar hemifrån samt 3 dagar på kontoret (Distansarbete 25%)
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2023
  • Ansök senast: 25 augusti 2023

Liknande jobb


23 december 2024