Senior Customer Success Manager till Scrive!

Arbetsbeskrivning

Scrive strävar efter att göra det enkelt för företag i alla storlekar att erbjuda sina kunder, återförsäljare och anställda en förstklassig lösning för e-signering och samtidigt bistå företagen med fördjupad affärskritisk information.

En utmanade roll i en snabbfotad organisation i stark tillväxt, låter det intressant? Fortsätt att läsa. 

Scrive har varit verksamma sedan 2010 och hjälper framsynta och expansiva företag att hantera miljontals dokument varje år. Med spetskompetens inom e-signering är Scrive marknadsledande i Norden och fortsätter växa starkt i övriga delar av världen. Med Stockholm som bas kommer du att arbeta med kundrelationer och försäljningsmöjligheter inom befintlig kundstock. Du välkomnas in i en mål- och resultatinriktad organisation där du förväntas vara hängiven med ett eget affärsdriv. 

Vi letar nu efter hungriga, smarta, motiverade individer redo att gå med i Scrive's stadigt växande Customer Success Team som Senior Customer Success Manager. 

Här är en unik chans att ansluta sig till ett välfinansierat, utmärkt positionerat techföretag som växer i spännande takt. 
Du kommer att spela en viktig roll för att ta oss till nästa nivå. Från ett fantastiskt kontor i centrala Stockholm förbättrar Scrive  ständigt en av de mest innovativa produkterna på den tekniska scenen.

Kunderna är kärnan i Scrive's verksamhet och Customer Success är mer av ett mindset än en avdelning.
Som en del av Customer Success Teamet  rapporterar du till Head of Customer Success.

Ditt fokus kommer primärt att vara att se till att kunder tillhörande Large-segmentet får den bästa möjliga avkastningen på investeringen och hjälper dem att hitta fler möjligheter till digitalisering samtidigt som de växer sin verksamhet med Scrive.
Vi vill ha de lyckligaste, mest digitaliserade kunderna i världen.

 Du kommer att kombinera att utveckla  framgångsprocesser med daglig kundinteraktion med fokus på att skapa kundambassadörer och hitta nya försäljningsmöjligheter inom kundorganisationen.

Exempel på dagliga arbetsuppgifter:
- Hantera förnyelser och proaktivt anti-churn arbete enligt en framgångsstrategi som du kontinuerligt hjälper till att leverera. 
- Lojalisering och serviceinriktad arbete gentemot Scrive's nyckelkunder. 
- Sträva efter att ständigt öka kundnöjdheten, bygga upp relationer och se till att varje kund maximerar avkastningen på Scrive-investeringen.
- Utbilda och lär dina kunder om hur man bäst kan utnyttja alla Scrive-funktioner och presentera nya tjänster. 
- Utveckla och behålla en hög kunskap om branschens riktmärken och våra produkter och tjänster. 
- Arbeta i symbios med Tech, Marketing och Direct Sales teamen för att möta Scrive's kunders förväntningar och tillväxtmöjligheter. 
- Arbeta bitvis med viss up/cross-försäljning. 

Vem är du? 

Ditt fokus är alltid  att skapa det bästa möjliga resultatet för hjärtat av vår verksamhet - våra kunder - och du njuter av den direkta kundkontakten mer än någonting annat på jobbet.

Du har en djup förståelse för och intresserar dig för våra kunders ekosystem som CRM, dokumentplattformar, signeringsprocesser etc. Du är lika passionerad för försäljning som kundtjänst.
Du tror verkligen att rådgivande försäljning är utmärkt service.

Att förstå och älska produkten är avgörande för att kunna hjälpa Scrive's kunder att få bästa möjliga avkastning på sina investeringar. Det är en självklarhet att du alltid sätter kunderna först. 

För att lyckas i rollen har du: 
- Minst 2 års erfarenhet av att hanterat större kundkonton i Large-segmentet. 
- Direkt kontakt med kunder och att vara lösningsorienterad är där dina styrkor framhävs mest.
- Du har ett tekniskt intresse och har förmågan att hålla en "teknisk diskussion". 
- Troligtvis erfarenhet av att jobba med hantering av B2B-konton inom IT/SaaS. 
- Tidigare haft kundansvar för hela processen både runt försäljning och kundnöjdhet.
- Eftersom du har haft liknande positioner tidigare, är du bekant med att arbeta med Success  eller CRM- system som Salesforce, Planhat eller liknande. 
- Du är mer målorienterad, självdisciplinerad och effektiv än din omgivning
- Du är flytande i Svenska och Engelska i tal och skrift. 

Det är meriterande om du: 
- Erfarenhet av att sälja mjukvarulösningar till företag.
- Är van vid att jobba i Salesforce eller andra CRM's.
- Har en kandidatexamen. 
- Är flytande i Norska, Finska eller Danska språket. 

Rekryteringen sköts av Brilliant People och du blir anställd direkt av Scrive. 
Intervjuer sker löpande och tillsättning är så snart som möjligt. 

Har du frågor kring tjänsten? 

Joakim Westin
Chief Operating Officer - Brilliant People
0700808850
joakim.westin@brilliantpeople.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brilliant People Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 1 februari 2019

Besöksadress

Hälsingegatan 49
None

Postadress

Hälsingegatan 49
Stockholm, 11331

Liknande jobb


27 november 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

27 november 2024