Senior Digital Marketing Specialist

Senior Digital Marketing Specialist

Arbetsbeskrivning

Nordax har fått vind i seglen och är inne på en riktigt spännande framtidsresa. Det handlar om att utmana en traditionell bransch, ge alternativ, ligga i framkant och ta lead på en digitalisering som redan är i full gång. Sedan starten 2003 har Nordax haft en stark tillväxt och utveckling. Varumärkeskännedom är en av Nordax viktigaste milstolpar framöver, där marknadsteamet har en vision för att ta Nordax till nästa nivå!

I vårt fantastiska marknadsteam hittar du idag ett kreativt och roligt gäng om 7 kollegor. Teamet växer så det knakar och det är alltid mycket som händer i form av kampanjer, symbolaktiviteter och varumärkesbyggande kommunikation. Du kanske har hört talas om vår senaste kampanj Smoothie Shopping? Eller Heartbreak Hotel? Om inte så kan du scrolla igenom @nordaxbankse på Instagram, där vi har samlat det mesta.

Om rollen

I din roll som Senior Digital Marketing Specialist kommer du vara en mycket viktig och central del i teamet. Du har fullt ansvar för tillströmningen av trafik och kvaliteten på denna till Nordax.se/no/fi/ och har därmed ett omfattande leverans och budgetansvar. Du ges frihet under ansvar med stora möjligheter att axla upp och på riktigt påverka hela affären och skapa möjligheter för människor i det nya vanliga.

Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter:

- Budgetansvar och allokering (omfattande mediainvestering)
- ROI ansvar
- Ansvar för digital mediastrategi
- Ansvar för digital marknadsplan, årsplanering, kanalsetup
- Fullt ansvar med projektledning för alla digitala initiativ
- Skapa en always-on strategi, med tydlighet och målstyrd kommunikation
- Etablera ett marknadshjul/årshjul, skapa struktur och översikt
- Maximera och optimera trafiken i alla köpta kanaler
- Skapa tydlighet i en omfattande investering och relevans i ditt tänk
- Presentera helhet inför koncernledning, ROI av investering, upplägg, planerad/levererat resultat
- Kravställa mot byråer (initiativ, brief, dialog, relation, budgetkontroll, uppföljning)
- Planera och utföra herokampanjer inkl SEM, SoMe, display, native, programmatic mm


Så här tror vi att du är

Du är den kreativa visionären, med ett helhetstänk och omfattande kommunikationskompetens och samtidigt väl grundad i ditt tekniska kunnande. Du förstår den tekniska plattformen, kan optimera kanalval, creatives, och se/förstå synergier med och mellan kanalerna.

Tidigare har du haft ansvar för omfattande mediaköp och är väl insatt i medieplanering. Du har varit ansvarig för större kundkonton och/eller omfattande leveranser gentemot byråpartners, med tydlig kravställning och måluppföljning.

- Du har en relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring från högskola eller t ex Berghs eller IHM, med digital inriktning.
- Flera års erfarenhet av liknande roll, gärna från FMCG/konsumentprodukt, gärna från digital byrå där man arbetat som senior digital strateg mot större kunder eller dylikt.
- Erfarenhet av leveranser med omfattande budget/ROI ansvar
- Van vid varumärkestänk - van att jobba utifrån varumärkesplattform
- Van att köpa media, retainer avtal etc.- krävande kravställare - kunskap om vad som efterfrågas.
- Eventuellt erfarenhet från uppstickarbank
- Djup teknisk kunskap. Ha koll på teknikstacken för datadriven kommunikation. Förstå kapacitet, ev begränsningar för att kunna kravställa/säkra leverans
- Omfattande kunskap och förståelse för mediers samverkan, med flera års erfarenhet av digital funnelbearbetning.
- Hög analytisk förmåga, ongoing/kontinuerligt förbättringsarbete.
- Goda kunskaper om GDPR och hur det funkar i praktiken


För att trivas och lyckas väl i rollen så ser vi att du har en kreativ ådra samt känner trygghet i din kunskap och kan vila på flera års erfarenhet av digital marknadsföring med fokus på traffic. Gärna från flera olika branscher och företag! Det är meriterande om du har suttit på både kund och byråsidan.

Du är den informella ledaren, en lagspelare och trivs i en miljö där det händer mycket. Du är handlingskraftig, prestigelös, målmedveten och gillar att tävla. Du driver och inkluderar, ser till att saker händer och triggas av stort ansvar.

Praktisk information:

- Start: Början av september
- Placering: Flex mellan hemmakontoret och vårt kontor på Gävlegatan 22
- Anställningsform: Tillsvidare (Vi tillämpar 6 månaders provanställning)
- Fast lön 💰


Ta chansen och var med på en utvecklande resa tillsammans med oss på banken med stort 🧡 och snabba 👣

Vad händer nu?

Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Om du har frågor om tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta mig Julia Stenberg, Talent Acquisition Manager på julia.stenberg@nordax.se

Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

Vi vill även informera om att vi i samtliga rekryteringsprocesser gör en referenskontroll, tar UC samt begär utdrag ur belastningsregistret.

Vi ser fram emot din ansökan! Välkommen till Nordaxfamiljen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 augusti 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Liknande jobb


25 december 2024

Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024