OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Senior Digital Specialist till Randstads marknadsavdelning
Om oss på Randstad
Randstad är ett av världens största HR-serviceföretag med över 600 000 anställda i fler än 39 länder. Vi erbjuder lösningar inom bemanning, rekrytering och omställning. 2016 förvärvade Randstad det nordiska bemanningsföretaget Proffice Group. Samma höst bytte Proffice namn till Randstad.
Randstad i Sverige består av tre varumärken: Randstad, Dfind och Antenn. Vi erbjuder lösningar inom bemanning, rekrytering och omställning. Randstad erbjuder bemanning och rekrytering inom alla kompetensområden medan Dfind är specialiserade inom IT, ekonomi, teknik och Life Science. Antenn är vårt omställningsföretag.
En Socialt hållbar aktör med starkt engagemang
Vi på Randstad har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper människor att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar. Det kan sammanfattas med vår mission – Shaping the World of Work. Som en produkt av detta utsågs vi i september 2017 till världens bästa HR-företag i social hållbarhet enligt Dow Jones Sustainability Index ("DJSI"). Nu letar vi efter en person som delar vårt engagemang och som vill vara en drivande kraft i vår fortsatta resa mot att forma framtidens arbetsmarknad.
Kan vi erbjuda dig din nästa utmaning?
Randstad Sweden Groups marknads- och kommunikationsavdelning, MarCom, ansvarar för att stödja Randstads affärsverksamhets övergripande affärsmål. Det gör vi bland annat genom att bidra till ett ökat förtroende och hög kännedom för våra tre varumärken Randstad, Dfind och Antenn.
Vi erbjuder nu en utmanande position som Senior Digital Specialist på vår marknads- och kommunikationsavdelning. Här samarbetar du med våra olika ledningsgrupper och har tillsammans med dem ansvarar för att identifiera och utveckla bolagens digitala- och
onlinemarknadsföring.
Idag lever vi till stor del online. Förmågan att navigera i det digitala medielandskapet är är en absolut nödvändighet för marknadsförare i allmänhet, och för dem som jobbar med inbound- och content marketing i synnerhet. Vi söker därför dig som uppfyller de fyra delarna i akronymet D.A.R.C.:
Digital – Du ”talar digitalt flytande och utan brytning” och är välbekant med online-världen och hur man tar sig fram i den. Du kan tjänsterna, formaten och funktionaliteten.
Analytisk – Du är analytiskt lagd och går igång på siffror och mätning. Allt är mätbart online och enligt inbound marketing-metodiken är det helt nödvändigt att siffrorna också styr dina beslut, t.ex. var du ska fokusera dina resurser.
Räckvidd – Du har ett stort nätverk online.
Content – Du har ett öga för content och förstår hur man gör målgruppsanalyser och skapar relevant innehåll som konverterar.
Dina ansvarsområden:
Din uppgift kommer i förlängningen innebära att genom ett strategiskt marknadsarbete och markandsplanering förstå och attrahera våra kunder och kandidater.
Du kommer att agera strategisk partner och stödja våra olika affärsområden i deras affärsplanering liksom fungera som strategisk partner inom digital och tech. Vidare kommer du att driva digital transformation av vår marknadsföring och försäljning.
Arbetslivserfarenheter och kunskapskrav:
• Minst fem års erfarenhet av arbete i seniora digitala marknadsföringsroller, företrädelsevis i ett större bolag eller organisation, gärna med global räckvidd.
• God konsultativ och inspirerande förmåga.
• God förståelse för ”best practice” inom SEO, SEM, Inbound Marketing och Google analytics och dess betydelse för affären.
• Mycket god kreativ och innovativ förmåga och starkt intresse för digital utveckling liksom goda kunskaper i att utveckla koncept/program för att driva utveckling framåt.
• Företrädelsevis erfarenhet inom HR/Konsultbranschen.
• Stark drivkraft att skapa affärer samt att knyta ihop marknadsföring och försäljning.
• Avancerade kunskaper liksom god kommunikativ och stilistisk förmåga på både svenska och engelska i såväl tal som skrift, då rollen förutsätter att man på ett fullgott sätt kan kommunicera både inom den globala organisationen och utanför med samtliga våra intressenter.
• Ett ständigt påslaget ”Utifrån-och-in-perspektiv” och förmåga att identifiera olika intressenters behov.
• God strategisk förmåga och förmåga att utveckla tydliga visioner för att stärka affär och varumärke.
Personliga egenskaper:
• God förmåga att förklara och inspirera kollegor, kunder och intressenter
• Goda interpersonella egenskaper, lätt att knyta nya kontakter
• Erfarenhet av att presentera för C-nivå
• God förmåga att få samman olika intressenter med olika bakgrund till att sträva mot gemensamma mål
• Värderar fakta/data över känslor
• Passion för digital transformation
Ansökan:
Vill du bli vår näste Digital specialist? Då vill vi självklart gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast: 2017-09-27
Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och återkopplar självklart till samtliga sökanden vid processens slut.
Vid frågor: Varmt välkommen att kontakta Angélica Gustafsson, recruitment specialist via: angelica.gustafsson@randstad.se [ mailto:angelica.gustafsson@randstad.se ] alternativt via telefon:
+46 (0) 70 403 91 75
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström