OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att jobba med IT-drift och är en erfaren drifttekniker tillika plattformsspecialist inom Windows och Azure? Är du framåtlutad och vill ansvara för hur vi på bästa sätt nyttjar en hybrid miljö och vill arbeta i en agil organisation med självstyrande team? Då ska du absolut bli en av oss!
Ett urval av dina kommande arbetsuppgifter…
Som plattformsansvarig för molntjänster ansvarar du för att i samråd med infrastrukturarkitekten ta fram strategier och designa end-to-end infrastruktur inklusive servrar, lagring & nätverk i Cloud / hybrid molnmiljöer. Rollen innebär ta fram säkra, skalbara och tillförlitliga lösningar för att stödja de tjänster som utvecklas på Marginalen samt räkna på kostnader och övervaka dessa i produktionsmiljön.
Vidare är du med i det dagliga arbetet inom drift och jobbar med implementering av nya tjänster och installationer inom plattform samt agera tredje linjens support till Marginalens interna it-support, användare, leverantörer eller tredje part.
Vem du är…
Vi söker dig med mångårig erfarenhet av arbete inom teknisk specialist inom en driftorganisation med ett genuint intresse för teknik och med ett stort leveransansvar.
En som förstår hur modellerar molnarkitekturer och är expertis kring utformning och utveckling den associerade infrastrukturen.
Du vill leda och definiera företagets molnstrategi, med automatisering som första metod.
Du har dokumenterad erfarenhet av Azure-plattformen både avseende de olika områden/tjänster som finns i Azure-plattformen och säkerhet i molnet samt att du har jobbat i en hybrid-miljö med tjänster som ligger både on-prem och i molnet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av DevOps/DevSecOps
Det är en förutsättning att du är van att använda engelska som arbetsspråk och uttrycker dig väl både i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Vad Marginalen Bank erbjuder dig…
Hos oss blir du en del av en prestigelös organisation där du får vara med och påverka processer och rutiner. Vi arbetar agilt och vågar fatta så många beslut som möjligt så nära en själv och ens team som möjligt. Vi är innovativa, arbetar proaktivt och driver igenom fattade beslut med en handlingskraft.
Vårt huvudkontor, mitt i centrala Stockholm, huserar i byggnaden Grönlandet - ett arkitektoniskt mästerverk signerat Sigurd Lewerentz från 1932. Vi har en egen restaurang med egen kock som lagar ekologisk mat vilket är en extra lyx i vår vardag! Här får du arbeta med medarbetare som känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder också utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare. Volontärdag, tjänstepension, friskvårdsbidrag och hälsoförsäkring är bara några av våra förmåner - Välkommen att läsa mer om vår kultur och våra förmåner på vår hemsida.
Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss!
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Michael Almgren på mail michael.almgren@marginalen.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 30/6 -2022.