Senior Ekonom

Senior Ekonom

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Mo Gård är ett stiftelseägt idéburet kunskapsföretag med 75 års samlad erfarenhet och specialiserad kompetens kring kommunikation, kombinerade funktionsnedsättningar och utmanande uttryckssätt. Vi erbjuder insatser enligt LSS till personer med kombinerade funktionsnedsättningar som har behov av anpassningar kring kommunikation och miljö. Mo Gård bedriver grupp- och servicebostäder samt dagliga verksamheter i Uppland, Stockholm, Södermanland, Östergötland och Skåne. Vårt fokus är alltid att se ur individens perspektiv. Genom kompetens, respektfullt bemötande, anpassning och omsorg skapar vi på Mo Gård förutsättningar till ett gott liv. Mo Gårds kärnvärden är Engagerade, Kreativa och Trovärdiga. Vi söker dig som, tillsammans med oss, vill vara en spelare i vår fortsatta tillväxtresa och utveckla vår ekonomifunktion!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Ekonom på Mo gård kommer du ha ett redovisningsansvar för ett eller flera bolag inom koncernen. Det inkluderar ekonomistyrning, redovisning, rapporter, bokslut, uppföljning, budget och prognoser. Du kommer samarbeta med Ekonomichef, VD, ledningsgrupp, kollegor och externa funktioner. Vi lägger fokus på framåtriktad affärsutveckling, effektivisering och förbättrat resultat. Vi vill att du kan bidra med analyser och förslag till förbättringar både inom ekonomiprocessen såväl som för hela företaget. Vi värdesätter även en bredare bakgrund där erfarenhet av lön, inköp eller IT-system samt en flexibel och positiv inställning till nya arbetsuppgifter kan uppväga mindre erfarenhet på vissa områden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Arbeta med löpande redovisning.
- Upprätta månadsbokslut med avstämningar och rapporter. Både på bolagsnivå men även för koncernen i form av koncernrapport.
- Analysera månadsrapport och nyckeltal.
- Vara ett stöd till verksamhetschefer/VD vid analys av rapporter och nyckeltal.
- Upprätta budget/prognos tillsammans med verksamhetschefer/VD.
- Koncernredovisning.
- Årsbokslut med tillhörande dokumentation, upprätta årsredovisning samt deklaration.
- Ansvara för att skatter och avgifter redovisas till Skatteverket.
- Arbeta med att ta fram underlag för prissättning samt uppföljning av våra kundavtal
- Vara med och utveckla ekonomifunktionen.
- Bank och myndighetskontakt.

Din profil

Krav
- Akademisk utbildning med inriktning ekonomi i någon form, exempelvis civilekonom, industriell ekonomi eller liknande.
- Minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Goda kunskaper i svenska, tal och skrift.
- God vana att arbeta med datorn som arbetsverktyg och i olika affärssystem.

Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av fastighetsredovisning.
- Kunskaper av regelverket K3.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att självständigt planera, prioritera och strukturera ditt arbete. Som person är du driven och tar ett stort självständigt ansvar i dina arbetsuppgifter och ser till att dina processer effektiviseras och utvecklas. Du är engagerad, flexibel och lösningsorienterad och anpassar dig snabbt till nya förändringar. Du är också noggrann i ditt arbetssätt och det är viktigt att du har en helhetssyn utan att förlora känslan för detaljer.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi kommer löpande presentera kandidater för uppdraget. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på 0739252586 eller på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2023
  • Ansök senast: 16 april 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024