Senior Ekonom

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?

DPJ är en företagsgrupp med ca 60 anställda.

Gruppens totala omsättning uppgår till ca. 360 miljoner med stark tillväxt. Vi är ett modernt och kundorienterat företag där våra medarbetare har en självständig och betydelsefull roll för bolagets fortsatta framgång.

Vi ser att denna person ska ha som ambition att ta mer ansvar och ta över en Ekonomichefstjänst på sikt och vi söker dig som vill vara med och påverka företagets fortsatta framgång med en drivkraft utöver det vanliga.



Du får en mycket central roll i en organisation som präglas av korta beslutsvägar och snabb rörlighet. Vår ekonomi- och löneavdelning består av 5 personer, där ansvaret fördelas på flera olika roller. Du kommer att arbeta med allt från redovisning till bokslut, rapportering till att ta fram väsentliga nyckeltal till vår VD. Du kommer att göra olika analyser och vara engagerad i våra nya etableringar.Vill du jobba som ekonom hos oss ?

I rollen ingår att vara mycket delaktig och drivande i automatiseringar och effektiviseringar. Det är viktigt att du förstår europeisk handel och att du kan sätta dig in i momsredovisning till olika länder.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

RedovisningsarbeteAvstämningar och upprättande av månadsavstämningar och rapporterupprättande av årsredovisning och deklaration samt kontakter med bolagets revisorerrapportering till ledning och styrelse, ansvar för att bolagen följer legala och skattemässiga krav på ekonomisk rapportering i olika länderUppmärksamma ledning på avvikelser, utföra nyckeltalsjämförelser och hjälpa till med upprättande av budget och prognoserSamordna, rapportera, ge chefer stöd i uppföljning samt ha kostnadskontroll.Medverka till vår organiska tillväxtUtveckla och effektivisera processer, rutiner och system kring redovisning samt rapportering m.m.

Kvalifikationer & Erfarenhet:

Du har en akademisk examen i ekonomi eller motsvarandeDu har tidigare erfarenhet från arbete på ekonomiavdelning på ett medelstort företag.Du har goda och breda kunskaper om många processer på en ekonomiavdelning.Du är van att arbeta affärsnära och har goda kunskaper i redovisning och rapportering.Du har mycket goda kunskaper i Excel.Du har djupa kunskaper i redovisning och klarar av att upprätta bokslut.Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift, (ytterligare språk är meriterande).Vi eftersträvar ökad digitalisering och automatisering varför vi gärna ser gärna att du har erfarenhet av att utveckla processer och arbetssätt.Har du erfarenhet från handelsföretag och export så är detta meriterande.

Som person är du positiv och mycket noggrann i allt som du gör och klarar att hålla många bollar i luften. Vidare är du prestigelös, pedagogisk, ödmjuk, har en god samarbetsförmåga och är van vid att arbeta i team. Det är viktigt att du har ett stort engagemang och att du brinner för företagets verksamhet och utveckling.

Har vi fångat ditt intresse?

Vad vi erbjuder:

En viktig roll i ett expansivt företagBred och varierande tjänstFriskvårdsbidragPensions- och försäkringsskydd

Startdatum: Snarast



Tjänsten kommer att tillsättas så snart som vi hittar en lämplig kandidat. Ansök redan idag!

Placering:

Den 11:e Januari flyttar vi in i den nya fastigheten STHLM1 i Hammarbysjöstad.

Lön: Bifoga löneanspråk med din ansökan

För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på johan @ kraftsam.se

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten ska tillsättas omgående så vi ber dig att skicka din ansökan i form av CV och personligt brev där du beskriver varför just du passar för tjänsten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2020
  • Ansök senast: 22 november 2020

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024