OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kunden i centrum
Royal Boon Edam är en global marknadsledare inom entrélösningar. Koncernens huvudkontor ligger i Nederländerna och med 140 års erfarenhet i ryggen har man den expertkunskap som krävs för att hantera flödet av besökare genom kontorsbyggnader, flygplatser, vårdinrättningar, hotell och många andra slags fastigheter. Boon Edam arbetar hårt för att kunna erbjuda sin kund, och kundens kunder, bästa tänkbara lösningar. Genom ett nära samarbete med kunden kan man identifiera de behov som finns i just kundens byggnad och ta fram en lösning som är anpassad efter dessa samt ledorden: hållbarhet, säkerhet och service.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en duktig och ansvarsfull ekonom som vill ansvara för bland annat fakturering, bokföring, löner och balansavstämningar. Du kommer att arbeta såväl med leverantörs-reskontra som med arbetsuppgifter rörande kundreskontra. Du arbetar nära ekonomichefen och stöttar henne i varierande uppgifter. Du har delansvar för det svenska och det danska ekonomiarbetet på Boon Edam, vilket kan medföra arbetsresor till Danmark. Dock sker det dagliga arbetet på kontoret i Täby.
Din profil
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna från högskola eller universitet. Du har några års erfarenhet av ekonomi och/eller lön, gärna från ett mindre företag där vardagen präglas av att man får ta i där det behövs. Du är professionell och hjälpsam till din natur och har erfarenhet av att jobba i en bred roll.
Kunskap av systemimplementering samt förmåga att sätta sig in i nya system ser vi som meriterande, då företaget står inför ett kommande systembyte. I dag används affärssystemet Visma Global som liknar Visma Business. Kunskap i Office-paketet, särskilt Excel, är nödvändigt då Excel är ett viktigt verktyg på ekonomiavdelningen.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Kunskaper i danska ses som meriterande, men är inget krav. Engelska är det officiella koncernspråket inom Boon Edam.
Du trivs i en miljö där du förutom att bidra med din positiva energi och sociala förmåga är drivande och engagerad i ditt arbete. Denna roll kräver även att man är självgående och har vana av att strukturera och prioritera sina arbetsuppgifter då tempot stundtals kan vara högt.
Vi erbjuder kollektivavtal, friskvårdsbidrag, ljusa lokaler samt familjär och trevlig atmosfär på jobbet. Tjänsten är ett föräldravikariat med start våren 2018.
Låter det här som en tjänst för dig? I denna rekrytering samarbetar vi med Ponto AB. Du är välkommen att söka tjänsten vi deras hemsida www.ponto.nu. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Sonja Paganus 070-55 00 138 eller Astrid Bruun-Levin 076-847 58 76