Senior ekonomiassistent inom kundreskontra!

Senior ekonomiassistent inom kundreskontra!

Arbetsbeskrivning

Letar du efter en bred tjänst som ekonomiassistent med mycket ansvar? Har du några års erfarenhet inom yrket och från en större ekonomiorganisation? Vill du arbeta främst med kundreskontra? Läs gärna vidare för att se om detta är tjänsten för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en senior ekonomiassistent till redovisningsteamet hos vår kund, ett modernt flygbolag som blivit ett självklart val för inrikesresor. Att kunna flyga fossilfritt är en av bolagets hjärtefrågor och man siktar på att nå netto-nollutsläpp år 2030 som att av de första flygbolagen i världen. Den här tjänsten är placerad på kontoret i Bromma, med viss möjlighet till distansarbete.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kretsar kring arbetet med kundreskontra. Rollen inkluderar ett nära samarbete med övriga avdelningar och kontakt och service till kunder. Du kommer även att ha viss extern kontakt.
Följande arbetsuppgifter ingår i tjänsten:
Fakturering, påminnelse, inkasso
Hantera och svara på mail till kundreskontran, både externt och internt
Ansvara för MSN-bolag, såsom momsdeklarationer, in- och utbetalningar och månadsbokslut
Ansvarig för cashflow-utfall
Löpande bokföring och kontoavstämningar
Rapportering till SCB
Delta i månads- och årsbokslut i övriga bolag

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som senior ekonomiassistent tror vi att du är en lugn person med en serviceinriktad och prestigelös inställning samt med god administrativ förmåga. Ditt noggranna, kvalitetsmedvetna och ansvarsfulla arbetssätt blir en framgångsfaktor i denna roll liksom din goda initiativ- och samarbetsförmåga. Det sistnämnda blir särskilt viktigt i och med samarbetet med kollegorna vilket också ställer krav på att du också är skicklig på att kommunicera.
Visst låter det intressant som en intressant tjänst? Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial ekonomiutbildning
Minst tre års erfarenhet från en större verksamhets ekonomiavdelning
Kunskaper i relevanta ekonomisystem
God kunskap om kundreskontra
Kunskaper i Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag på 6 månader genom Perido. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg, du kan nå henne via anna.hommerberg@perido.se
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 33821 i ämnesraden. Du kan också kontakta ansvarig rekryterare på anna.hommerberg@perido.se
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1200 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2023
  • Ansök senast: 16 april 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024