Senior Ekonomiassistent kundreskontra till Tamro, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Ett livsviktigt uppdrag

Vi äger inte några apotek – eller några läkemedel för den delen. Det vi däremot har är 100 års erfarenhet av att arbeta med allas bästa för ögonen.I vårt livsviktiga uppdrag strävar vi alltid efter att finnas där för de som behöver oss mest. Och vår roll som en oberoende aktör bidrar till att skapa en både säker och jämlik tillgång till läkemedel – idag och imorgon.

Tamro är en del av PHOENIX Group, en familjeägd europeisk koncern med 48 000 anställda i 29 länder och 224 distributionscentraler. I Sverige är vi 800 medarbetare. Detta ger oss tillgång till ett unikt nätverk för att dela kunskap, utbyta erfarenheter och initiera värdeskapande partnerskap. Läs mer på Tamro.se

Är du Ekonomiassistent med god erfarenhet som söker en tjänst där du får möjlighet att ta ett stort ansvar inom området kundreskontra?

I den här tjänsten kommer du att spela en viktig roll för vårt stora flöde av kundfakturor. Du ansvarar för bokning av inbetalningar, påminnelse- och kravhantering med aktiv kundkontakt, bevakning av förändringar i kreditbevakning och bevakning av mailbox. I rollen ingår även uppföljning förskottsbetalning, kreditbedömning enligt kreditpolicy och månadsavstämning av kundreskontra.

I det dagliga arbetet kommer du även driva förbättringar/effektivisering i den egna funktionen och vara delaktig i att rutiner och processer efterlevs och utvecklas i samverkan med andra funktioner.

Du ingår i vårt avräkningsteam som i dag består av 6 personer uppdelat på områdena kundreskontra, leverantörsreskontra och affärsavräkning, du rapporterar till Avräkningschefen.

Exempel på arbetsuppgifter:

Daglig hantering av inbetalnings- och faktureringsfiler
Daglig bevakning av förändringar i kreditbevakning
Aktivt kontakta kunder och jobba proaktivt
Bevakning av order som stoppar i kreditkontroll
Hantering av våra faktureringsfiler
Kreditbedömning av nya kunder baserat på kreditupplysning och våra riktlinjer
Avstämning av kundreskontra mot huvudbok i månadsskifte
Reglering vid konkurser
Rapportering kvartalsvis till koncern
Bistå revisorer med avstämningar och underlag
Proaktivt jobba med förbättring och effektivisering


Vem är du

Vi ser att du har en gymnasieutbildning eller YH inom ekonomi och har flera års erfarenhet av kundreskontra eller liknande arbetsuppgifter i ett inkasso-/kreditbolag och känner dig trygg i den löpande ekonomin. Har du storbolagserfarenhet och van vid stora flöden är det meriterande. Vårt koncernspråk på Tamro är engelska, så du behöver, förutom svenska, även behärska engelska obehindrat i såväl tal som skrift. Du har god systemvana, vi jobbar i SAP, och även goda Excelkunskaper. Du har erfarenhet av att utveckla rutiner och processer och i vardagen arbeta med förbättringsarbete.

Som person har du ett eget driv och förmåga att jobba proaktiv och ta initiativ. Du trivs när du får ta ett helhetsansvar och bidra till framgång för teamet. Då rollen innebär många kontaktytor både externt och internt är det viktigt att du är utåtriktad och orädd i din kommunikation. Självklart tror vi också att du kommer bidra med ditt engagemang och energi i vårt avräkningsteam!

Vad vi erbjuder

Det finns flera spår av möjligheter till utveckling hos oss på Tamro och du får vara del av ett viktigt företag som verkligen gör skillnad i samhället. En tjänst där du får vara med och bidra med dina kunskaper och idéer för att utveckla både dig själv och Tamro. Detta är en direktrekrytering.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Tamro med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Kvist på karin.kvist@jerrie.se

Välkommen med din ansökan, annonsen är öppen tills tjänsten är tillsatt men ser gärna din ansökan så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2024
  • Ansök senast: 17 mars 2024

Liknande jobb


20 december 2024