SENIOR EKONOMIASSISTENT TILL ATS-ORWAK

SENIOR EKONOMIASSISTENT TILL ATS-ORWAK

Arbetsbeskrivning

Har du lång erfarenhet från en bred roll som ekonomiassistent? Känner du dig redo för nya utmaningar i ett modernt bolag inom miljöteknologi?

ATS-Orwak har sitt huvudkontor i Bromma där även ekonomiavdelningen sitter. Här välkomnas en ny kollega till ett glatt gäng med högt och tak och mycket humor. Tjänsten är en rekrytering på heltid där du blir direkt anställd av ATS-Orwak.


Om företaget
ATS-Orwak är marknadsledande leverantör av komprimerande avfallsutrustning. Deras verksamhet bedrivs i hela Sverige och har som specialitet att erbjuda marknaden maskiner och teknik för volymreduktion av avfall och restprodukter. Med deras kunskap hjälper de deras kunder med tidseffektiva lösningar för att hantera restprodukter som ska transporteras vidare.

Deras komprimatorer, som många av oss ser runt om i vår stad, möjliggör också lagring av avfallet utomhus i snygga brandsäkra containrar utan att kunderna behöver använda dyr produktions- och lageryta inomhus. Via systerbolaget Service Link har ATS-Orwak tillgång till en rikstäckande serviceorganisation som säkrar driften ute hos deras kunder.


Dina arbetsuppgifter
Som Senior Ekonomiassistent hos ATS-Orwak erbjuds du en bred roll inom ekonomi. Din huvudfokus kommer att vara leverantörsreskontran, vilken du kommer att ansvara för. Men rollen kommer även att innefatta arbetsuppgifter såsom:
- Utbetalningar
- Avstämning av balanskonton
- Moms
- Uppbördsdeklarationer
- Kassaflödesanalys
- Hantering av anläggningsregister
- Behjälplig vid budget, årsbokslut och årsredovisning

Ovan nämnda arbetsuppgifter utgör grunden för tjänsten men även andra delar kan tillkomma. Bolaget kommer även inom kort att byta affärssystem, där du kommer att få möjligheten att komma med idéer samt vara med och utveckla leverantörsdelen.


Din profil
Då du kommer att ta stort eget ansvar inom ditt område är tidigare praktisk erfarenhet från en bred roll som ekonomiassistent, och i synnerhet med fokus på leverantörsreskontran, ett krav för denna roll. Vi ser gärna att du är van vid att självständigt arbeta med dina uppgifter och driva dessa framåt för att nå dina deadlines.

För att passa in i teamet ser vi gärna att du är en glad och social person som har nära till skratt. Du kommer komma till ett gäng med mycket humor kombinerat med fokus och hårt arbete. Att du har goda kunskaper i engelska är viktigt då detta är koncernspråk på företaget.


Framgångsfaktorer
• Flera års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
• Goda kunskaper inom leverantörsreskontra
• Social, kommunikativ och lösningsorienterad
• Goda kunskaper i svenska och engelska, där engelskan är koncernspråk



Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-02-18

Detta är en rekrytering där rekryteringsprocessen hanteras av Resultat AB, men du blir anställd av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsterna ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 19 februari 2022

Liknande jobb


21 november 2024