OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent till företag i Stockholm
Tycker du det är intressant med ekonomi och vill utvecklas i rollen som ekonomiassistent? Har du stor erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra? Nu söker vi en senior ekonomiassistent för kunds räkning.
Om detta stämmer väl in på dig tror vi att denna roll kan passa dig utmärkt!
Om tjänsten
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du främst att arbeta med det dagliga flödet med leverantörskontra, kontering samt ansvara för en del administrativa uppgifter. Det är till stor fördel om du har insikt och förståelse för bokföringsprocessen samt att du tidigare arbetat med liknande roll.
Uppdraget är inledningsvis på 6 månader men med goda möjligheter till förlängning.
Arbetsuppgifter:
- Löpande arbete med leverantörsfakturor och säkerställning av betalning.
- Intern support för hela organisationen, bistå med hjälp och svara upp på frågor samt lösa problem som uppstått.
- Uppföljning av fakturor, checklistor och annat detaljarbete.
- Underhålla god dialog med nationella och globala delar av organisationen
- Avstämningar och kontering
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter, och som gärna besitter en utbildning inom ekonomi. Du bör vara flexibel i ditt arbetssätt samt vara serviceinriktad och behjälplig för kollegor vid behov, en prestigelös lagspelare helt enkelt. Om du har erfarenhet av att arbeta i olika ekonomisystem är detta till din fördel.
Vidare ser vi att du brinner för ekonomi och administration samt har förmågan att arbeta strukturerat och kvalitetsmedvetet. För att trivas i rollen har du ett eget driv samt är analytisk och bekväm i att arbeta i ett högt tempo efter deadlines.
Krav:
- Minst 3-4 års arbetslivserfarenhet inom likvärdigt arbete
- Utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
- God erfarenhet av SAP-system, erfarenhet av Payble AP är högt intressant
- Duktig på Excel
- Obehindrad kommunikation på både svenska och engelska i såväl tal som skrift
-
OM OSS
Jobandtalent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Jobandtalent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad.
ANSÖKAN
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!