OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmännen Aspen är nu i behov av förstärkning på ekonomiavdelningen för att säkra upp flöden och processer främst inom kund- och leverantörsreskontra. Detta är ett konsultuppdrag genom Wise Professionals/ EQonomy och uppdragsperioden startar omgående och är tänkt att pågå ca nio månader.
Om Lantmännen Aspen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP och Schulstad. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.com.
Lantmännen Aspen är en svensk världsledande producent av specialanpassade drivmedel. Varumärket Aspen erbjuder miljöanpassade bränslen för de flesta bensindrivna småmotorer inom allt från trädgårds- och skogsarbete, till båtliv och motorsport. Huvudkontoret i Hindås utanför Göteborg rymmer såväl forskning och utveckling som produktion, distribution, marknadsföring och försäljning. Aspen har cirka 70 anställda och finns representerade i 22 länder. För mer information läs mer på www.aspen.se
Ditt uppdrag
Som ekonomiassistent är du del av ett team om sex medarbetare och rapporterar till ekonomichefen. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå av kund- och leverantörsreskontra. Under ditt uppdrag kommer företaget att lansera en uppgradering av ERP- systemet Dynamics AX för att effektivisera och automatisera ekonomiprocesserna vilket kommer att innebära en del förändringar och anpassning av arbetssätt under tiden. Under ditt uppdrag kommer du även att arbeta med punktskatt för de nordiska länderna och vid behov stötta ekonomiavdelningen med övrig redovisning, avstämningar, rapportering (t.ex. SCB) och bokslutsarbete. I dagsläget jobbar du i huvudsak hemifrån med hänvisning till rådande pandemi, men detta kan givetvis komma att förändras under uppdragets gång.
Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av en roll som ekonomiassistent och känner en trygghet i din ekonomiska kompetens och dess flöden. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi men har du lärt dig genom arbetslivserfarenhet så är det också mycket värt. Du har erfarenhet från ett eller flera större affärssystem, gärna Dynamics AX och Palette. Utöver det har du även goda kunskaper i Excel. Som person är du prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. Du är van att arbeta högt och lågt samt ständigt lösa problem.
När du blir en av oss
Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta mig Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se, tel. 076-000 18 12) om du har några frågor eller funderingar kring detta uppdrag.
I konsultvärlden går det oftast fort! Vi går igenom ansökningarna löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan perioden för annonsen löper ut så tveka inte att skicka in din ansökan om du känner du att du har rätt profil för den här typen av uppdrag.
Ser fram emot att höra från dig!