OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta dig ann en bred tjänst med mycket ansvar på ett spännande bolag i en spännande och föränderlig bransch? Har du några års erfarenhet inom yrket och har goda kunskaper inom Leverantörsreskontra. Academic Work söker en senior Ekonomiassistent till vår kund med start omgående. Vi jobbar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett modernt flygbolag som har blivit ett självklart val för inrikesresor. Att kunna flyga fossilfritt är en av bolagets hjärtefrågor och man siktar på att nå netto-nollutsläpp år 2030 som att av de första flygbolagen i världen.
Som senior Ekonomiassistent kommer du att ingå i Redovisningsgruppen som består av sex personer inklusive redovisningschef. Teamet värdesätter att ha roligt på jobbet och alla kollegor har nära till skratt! Här uppskattas tydlig kommunikation och samarbete. Vår kund är placerad i nya och fräscha lokaler vid Bromma flygplats nära kollektivtrafik. Denna tjänst erbjuder flexibilitet och möjligheten till att jobba vissa dagar hemifrån.
Du erbjuds
* En bred och varierande roll med stort ansvar
* En familjär och inkluderande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kretsar kring arbetet med dagliga ekonomiuppgifter samt utvecklandet av verksamheten. Du kommer bland annat att jobba med fakturahantering, bokföring, avstämningar och ekonomiadministration. Du kommer att arbeta med förbättringsarbete genom att löpande kommer att identifiera och implementera innovativa idéer för arbetsrutiner.
Följande arbetsuppgifter ingår i tjänsten:
* Ansvara för kund- och leverantörsreskontra
* Fakturering, redovisning, bokföring och avstämningar
* Kontering samt periodisering av leverantörsfakturor
* Rapportering statistik, moms- och skattehantering
* Avstämning av kassa-bank
* Hantering och avstämning av anläggningsregister och lager
* Systemadministration
VI SÖKER DIG SOM
- Har en examen i ekonomi från universitet eller yrkeshögskola
- Flera års arbetslivserfarenhet från liknande roll
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i svenska och engelska
- Goda kunskaper i ekonomisystem och Excel
Det är meriterande om du
* Mycket goda arbetslivserfarenhet från liknande ekonomiroll med tungvikt på leverantörsreskontra
* Mycket goda kunskaper i ekonomisystem och Excel
Som person ser vi att du är en lugn person med en serviceinriktad och prestigelös inställning samt med god administrativ förmåga. Vi kommer fokusera extra mycket vid följande beteenden:
* Kvalitetsmedveten
* Strukturerad
* Självgående
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månaders konsultuppdrag
* Placering: Bromma
Processens steg
* Telefonavstämning
* Logik- och personlighetstest
* Djupintervju med Academic Work
* Kundintervju
* Referenstagning och beslut
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231