OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en senior, driven och självgående ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till vår kund som är ett svenskt välkänt flygbolag som just nu befinner sig i en spännande och expansiv fas. Uppdraget startar omgående och löper på 6 månader framöver. För rätt person finns god möjlighet till överrekrytering.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent till vår kund kommer du tillsammans med ett familjärt och sammansvetsat team ansvara för leverantörsreskontran för ett eller flera bolag. Förutom arbetet i den dagliga verksamheten kommer du även att driva förbättringar och affärsprocesser framåt. I din gupp kommer du att arbeta med sex kollegor och rapporterar direkt till redovisningschef. Förutom detta kommer ditt arbete även att bestå av:
• Löpande bokföring
• Periodisering och kontering av leverantörsfakturor
• Arbete med kundreskontran
• Fakturering och registrering av betalningar
• Avstämning av reskontran
• Rapportering till myndigheter
• Boka upp reserver
• Stämma av kassa samt bank
• Hantera lager in/ut
• Administration kring valutakurser, leverantörsregister samt kontoplan.
• Ad-hoc
Vem är du?
Du är en social och utåtriktad person som trivs att arbeta både i team och enskilt. Du har en god problemlösningsförmåga och ett pedagogiskt förhållningssätt i handledning av kollegor och medarbetare. Du uppskattar att arbeta i en organisation där det kan ske snabba förändringar som kan kräva nya anpassningar och som person har du ett driv och en ambition att kontinuerligt utvecklas. Du har en stark analytisk och problemlösande förmåga och fallenhet att anpassa kommunikationen till olika behov när du koordinerar, samordnar och leder aktiviteter. Som person är du även initiativtagande och prestigelös och orädd samt gör det som behövs för att få jobbet gjort.
Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi och har arbetat som ekonomiassistent i minst 3-5 år med fördel inom leverantörsreskontra. Du har god förståelse och intresse för redovisning och lyfter blicken och ser förbättringar och kan komma med nya lösningar på problem som kan uppstå. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare är du systemvan och har lätt för att lära dig nya, samt är meriterande om du tidigare jobbat i Visma Control samt en van användare av excel.
Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag på ett spännande och dynamiskt bolag, med start omgående där arbetet är till stor del förlagt på kundens kontor i Bromma. Det finns goda chanser efter sex månader att bli överrekryterad direkt till kund. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef,
Manda Kristensson på manda.kristensson@jurek.se. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52